اخبار برگزیدهبازار خودرو

جو روانی موجب افزایش قیمت ارز شد

 یحیی اسحاق، در مورد دلایل افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر گفت: افزایش قیمت ارز ناشی از جو روانی حاکم بر جامعه بر اثر شرایط سیاسی کشور، انتخابات و همچنین جو روانی ناشی از مساله FATF است.

وی  افزود: علاوه  بر این نزدیک شدن به ایام عید نوروز و افزایش تقاضا هم عامل دیگر افزایش قیمت ارز است.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به وجود نقدینگی در جامعه به عنوان یکی از عوامل افزایش قیمت ارز گفت: در حال حاضر 90 درصد از نقدینگی در دست 10 درصد از جامعه است که این افراد دائما وجوه خود را از یک حوزه به حوزه دیگر منتقل می‌کنند.

وی با بیان اینکه در جنگ اقتصادی قرار داریم، گفت: وقتی دشمن از قضیه کرونا استفاده سیاسی و انتخاباتی می‌کند قطعا در خصوص قیمت ارز و افزایش تورم هم طراحی خود را انجام می‌دهد.

آل اسحاق  اظهار داشت: با توجه به اینکه از زمان ریاست عبدالناصر همتی بر بانک مرکزی شاهد گفتار و کردار واحدی بوده‌ایم بنظرم  این بار هم گفته های رئیس کل بانک مرکزی در رابطه با کاهش قیمت ارز محقق شود و این شرایط گذرا خواهد بود.

وی با بیان اینکه اظهارات رئیس کل بانک مرکزی درباره کاهش قیمت ارز دور از حقیقت نیست گفت: رئیس کل بانک مرکزی هشدار داده که مردم فریب فضای فعلی افزایش قیمت ارز را نخورند.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با تاکید بر اینکه اتفاقات اخیر در رابطه با FATF هیچگونه تاثیری در افزایش قیمت ارز نداشته است، گفت: تحریم‌ها اثرات خود را کاملا بر روابط بانکی ما گذاشته است و بنابراین قرار گرفتن ایران در لیست  سیاه FATF هیچگونه تاثیر جدید بر مبادلات بانکی ما نداشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا