بازارچه

سیمکارت‌های کدام اپراتور ارزشمندتر است!؟

اخبار بازار؛ محمد مهدوی – براساس گزارش جدید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور به بیش از ۱۴۲ درصد رسیده که در این میان اپراتور اول با ۷۵.۵۸ درصد، بیشترین سهم از توسعه فناوری تلفن‌همراه ایران را به خود اختصاص داده است.

photo 2019 10 05 21 55 05

بالاترین پوشش آنتن‌های مخابراتی در اختیار کدام اپراتور است؟

در حال حاضر همراه اول با توجه به سرمایه‌گذاری گسترده‌ای که در حوزه فناوری‌های مخابراتی در کشور داشته، بالاترین پوشش مخابراتی را با مجموع ۶۹ هزار و ۱۰۳ آنتن BTS در سراسر کشور در اختیار دارد. براساس آمارهای منتشر شده اپراتور دوم نیز با اختلاف زیاد پس از همراه اول قرار می‌گیرد. شبکه چندملیتی ام.تی.ان-ایرانسل نیز در مجموع با ۳۷ هزار و ۳۷۹ آنتن در رتبه بعدی قرار دارد. آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نشان می‌دهد همراه اول حدود ۳۲ هزار آنتن BTS موبایل، بیشتر از رقیبش یعنی اپراتور چندملیتی ام.تی.ان-ایرانسل دارد. این آمار نشان‌دهنده کیفیت بالاتر خدمات همراه‌اول و پوشش‌دهی بهتر آن در مقایسه با این اپراتور چندملیتی است.

photo 2020 02 05 00 30 50

کدام اپراتور برای دریافت اینترنت پرسرعت گزینه بهتری است؟

یکی دیگر از نکاتی که از این آمار که جدیداً منتشر شده می‌توان دریافت، بحث کیفیت اینترنت پرسرعت است. از آنجایی که خدمات اینترنت پرسرعت نسل چهارم بر بستر آنتن‌های 4G در دسترس مشترکان قرار می‌گیرد، اپراتورهایی که سرمایه‌گذاری بیشتری در این حوزه کرده باشند، خدمات بهتری به مشترکان ارائه می‌کنند.

آمارها نشان می‌دهد همراه اول در حال حاضر ۲۰ هزار و ۴۴۰ آنتن نسل چهارم در سراسر کشور دارد، در حالی که اپراتور دوم صرفاً ۱۱ هزار و ۷۱۵ آنتن از نسل مذکور را نصب کرده است. در واقع افرادی که علاقه‌مند به استفاده از نسل چهارم ارتباطی باشند، همراه اول گزینه مناسب‌تری نسبت به اپراتور موسوم به ایرانسل خواهد بود. گفتنی است در خصوص سایر نسل‌های ارتباطی نیز همراه‌اول به مراتب جایگاه بهتری نسبت به اپراتور دوم و رایتل دارد.

مجموع آنتن‌های نسل دو و سه همراه اول برابر با ۴۸ هزار و ۶۶۳ است، در حالی که ام.تی.ان-ایرانسل، صرفاً ۲۵ هزار و ۶۷۴ آنتن BTS نسل دو و سوم دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا