وزارت نفت بنزین با کیفیت را صادر، بنزین باکیفیت پایین را در داخل کشور توزیع می کند

اخبار بازار؛ صفورا طالب‌زاده – علی بختیار عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پارلمانی اخبار بازار در این خصوص گفت: در رابطه با غیرکیفی بودن بنزین از وزیر نفت درخواست کردیم تا با حضور در کمیسیون انرژی به سوالات نمایندگان پاسخ دهد. هفته پیش هفته پرتلاطمی برای کشور بود و امیدواریم هفته آینده این موضوع در کمیسیون مطرح می شود.
وی تصریح کرد: اطلاعاتی که در دست داریم دال بر این است که بنزین تولید شده در برخی از پالایشگاه ها ، غیر استاندارد است و دلایل غیر استاندارد بودن آن هم این است که برخی از پالایشگاه ها به این دلیل که از فیلترهای خاصی برای تصفیه بنزین برای حذف و یا کاهش آروماتیک، بنزن و موادی که سبب آلاینده های زیست محیطی می شود با این توجیه که صرفه اقتصادی ندارد استفاده نمی کنند و بنزین غیراستاندارد را به ویژه در تهران و کلانشهرها عرضه می کنند که این خود اصلی ترین دلیل آلودگی هوا است.
بختیار ادامه داد: با توجه به اینکه بنزین غیراستاندارد را نمی توان صادر کرد پس مشخص می شود که دولت بنزینی را که استانداردهای لازم بر اساس شاخص های کیفی جهانی را که قابل صادرات است، تولید و به دلیل ارزآوری آن را صادر می کند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت بنزین با کیفیت را صادر و بنزین با کیفیت پایین را در داخل کشور عرضه می کند افزود: آلودگی که یکی از اصلی ترین موضوعات کلانشهرها طی ماه های اخیر بود ناشی از استفاده از بنزین بی کیفیت است.
وی گفت: خساراتی که به دلیل تعطیلی های ناشی از آلودگی هوا به مردم و اقتصاد کشور وارد می شود بسیار بیشتر از مبلغ صادرات بنزین باکیفیت است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا