بازار خودرو

دلایل نوسان قیمت سکه و طلا در هفته‌ای که گذشت

محمد کشتی آرای، در رابطه با وضعیت هفته اخیر بازار سکه و طلا، اظهار کرد: در یک ماه گذشته کرونا ویروس در تمام دنیا قیمت طلا، ارزش سهام، رشد اقتصادی و همچنین بازهای مالی را به شدت تحت تأثیر قرار داده است که در نتیجه آن، قیمت جهانی طلا دچار نوسان ١٠٠ دلاری شده است؛ به طوری که در یک ماه اخیر قیمت هر انس طلا به ١٧٠٠ دلار هم رسید اما در یکی دو روز اخیر و به ویژه از روز گذشته، مجددا روند کاهشی به خود گرفته است. امروز نیز به نسبت یک هفته گذشته، کاهش ١٠٠ دلاری داشته و در محدود ١۵٧٠ دلار قرار گرفته است.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: این نوسان ١٠٠ دلاری که در یک مدت کوتاه بی‌سابقه بوده است، تنها بر اثر تحت تاثیر قرار گرفتن اقتصاد جهانی بوده است که همین موضوع باعث شده قیمت نفت در جهان به شدت کاهش یابد. این کاهش قیمت نفت تاثیر خود را در ارزش برابری ارزها و همچنین بازهای سهام و بازار طلا گذاشته است؛ لذا در داخل نیز در هفته‌ای که گذشت به نوعی نوسان روی قیمت سکه و طلا وجود داشته است.

وی تاکید کرد: نوسانات قیمت جهانی بر قیمت سکه و طلای داخلی نیز تاثیر گذاشت؛ به طوری که در اوایل هفته قیمت سکه بیش از شش میلیون تومان شد اما در روزهای پایانی هفته مجددا کاهش یافت و به حدود پنج میلیون و ٩٠٠ هزار تومان رسید. این درحالی است که در بازار داخلی به هیچ عنوان تقاضا وجود ندارد و به شدت بازار در حالت رکود به سر می‌برد و نوسانات ایجاد شده بر اثر نوسانات ارز و نوسانات قیمت‌های جهانی بوده است.

کشتی آرای در رابطه با تغییرات قیمت هر گرم طلای ١٨ عیار در یک هفته اخیر گفت: تقریباً از روز شنبه که قیمت هر گرم طلای ١٨ عیار بیش از ۶٠٩ هزار تومان بود، در روزهای پایانی هفته به ۵٨۵ تومان رسید. ضمن اینکه به نظر می‌رسد در روزهای آینده میزان کاهش‌ها بیشتر شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا