بازار خودرو

کاهش ۴۰ درصدی قیمت آجیل

مصطفی احمدی اظهار کرد: در روز‌های ابتدایی شیوع کرونا، با توجه به توصیه‌هایی که درباره مقابله با این ویروس صورت گرفت تقاضا برای خرید آجیل و خشکبار افزایش یافت، اما پس از چند روز رکود به این بازار هم سرایت کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار افزود: امیدواریم در هفته پایانی مردم نسبت به خرید اقدام کنند.

وی با بیان اینکه خرید آجیل هیچ مشکلی برای مردم ایجاد نمی‌کند، گفت: در واحد‌های صنفی برای تهیه آجیل حرارت ۲۰۰ تا ۴۰۰ درجه استفاده می شود و قطعا ویروسی وجود ندارد حتی برای اطمینان مردم می‌توانند در منزل نیز آن را حرارت داده و استفاده کنند.

احمدی با بیان اینکه قیمت آجیل و خشکبار نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: با شرایطی که در بازار به وجود آمده اعضای صنف به فکر سود نیستند و حتی در فروش‌های فوق العاده شرکت کردند و برخی از واحد‌ها نیز زیر قیمت خرید، اجناس خود را به فروش می‌رسانند.

رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار بیان کرد: در فروش فوق العاده، کالا‌ها با تخفیف و با ۵ درصد سود عرضه می‌شود.

احمدی تاکید کرد: در ۷۰ قلم آجیل و خشکبار عرضه می‌شود که هیچ مشکلی از نظر تامین آن نداریم و به اندازه کافی همه اقلام وجود دارد.

وی با اشاره به ضرر و زیان صنف آجیل فروشان طی سال گذشته و امسال گفت: با سازمان امور مالیاتی، وزارت صمت، اتاق اصناف و بانک مرکزی نامه نگاری کردیم تا برای صنفی که صادرات دارد و درآمد ارزی برای کشور کسب می‌کند تمهیداتی اندیشیده شود و بسته حمایتی برای این صنف نیز در نظر بگیرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا