اخبار برگزیدهبازار پول

سقف صدور کارت هدیه ۲ میلیون تومان شد

در پی شیوع ویروس کرونا، بانک مرکزی تصمیماتی از جمله افزایش سقف کارت به کارت به 10 میلیون تومان و افزایش سقف برداشت نقدی از دستگاه های خودپرداز به 500 هزار تومان را اجرایی کرد.

همچنین بانک مرکزی به منظور کاهش استفاده از اسکناس، از افزایش سقف صدور کارت هدیه از 500 هزار تومان به 2 میلیون تومان خبر داده است.

گفتنی است، باوجود اعلام رسمی بانک مرکزی، برخی بانکها خودسرانه یا سقف کارت به کارت را تغییر ندادند و یا در صورت تغییر دوباره به حالت قبل برگردانده اند؛ این موضوع واکنش همتی رئیس کل بانک مرکزی را نیز به همراه داشته است.

همتی اعلام کرده است بانک هایی که سقف جابه جایی کارت را کاهش دادند، اشتباه کردند و از نظر ما همان سقف 10 میلیون تومانی برای کارت به کارت باقی است.

البته همانطور که در بالا هم اشاره شد، برخی از بانک ها تمایلی به افزایش سقف کارت به کارت نشان ندادند و همان سقف 3 میلیون تومانی را اعمال کرده اند.

ولی سیاست دیگری که بانک مرکزی به منظور کاهش مراودات بانکی و حضور به شعب پیش گرفته، افزایش سقف برداشت نقدی از خودپردازهاست که در این مورد نیز برخی بانک ها به تصمیم بانک مرکزی عمل کرده و برخی دیگر بی تفاوت بوده اند.

با این حال البته بانک مرکزی رسماً اعلام کرده که سقف برداشت نقدی از دستگاه های خودپرداز 500 هزار تومان است و تا اطلاع ثانوی تغییر نخواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا