بازارچه

مشارکت گسترده همراه اول برای شکست ویروس کرونا

اخبار بازار؛ محمد مهدوی – در این میان همراه اول از همان روزهای نخست ورود ویروس کرونا به کشور، علاوه بر اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، با توجه به نیاز مشترکان و در راستای مسئولیت اجتماعی، اقدامات گسترده‌ای را آغاز کرد.

 

وصل خطوط قطع یک‌طرفه همراه اولی‌ها

یکی از مهم‌ترین اقدامات همراه اول وصل خطوط قطع یک‌طرفه بود. همراه اول برای کاهش رفت‌و‌آمدهای غیرضروری در این ایام، تمامی خطوط دائمی که به دلیل عدم پرداخت صورتحساب پایان دوره بهمن‌ماه قطع یک‌طرفه شده بودند را وصل کرد تا این دسته از مشترکان نیز بدون دغدغه، از ارتباط در شبکه پایدار همراه اول بهره‌مند شوند.

مشارکت در ساخت بیمارستان سیار

مشارکت در ساخت بیمارستان سیار نیز یکی دیگر از اقدامات قابل‌توجه همراه اول در روزهای اخیر است. اپراتور اول تلفن همراه کشور در راستای انجام مسؤوليت اجتماعی خود با اختصاص ٣٠ میلیارد ریال در ساخت، تجهیز و بهره‌برداری از یک بیمارستان سیار مشارکت کرد. این بیمارستان سیار باهدف ارائه خدمت در بحران‌ها و بلایای طبیعی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. همچنین در شرایط شیوع ویروس کرونا در بخش‌های مختلف کشور، شرکت ارتباطات سیار ایران جزو اولین برندهای بزرگ است که تصمیم به برقراری شرایط دورکاری مبتنی بر سامانه‌های یکپارچه الکترونیکی خود به‌منظور حفظ سلامت كاركنان و رفاه حال پيمانكاران و شركای تجاری خود گرفت. کمیته HSE همراه اول با شناسايی و ارزيابی به‌موقع ريسك‌های موجود و باهدف كاهش ميزان مواجهه، در خصوص اقدامات پيشگيرانه از ابتلا به ویروس کرونا یکم اسفندماه تشکیل جلسه فوق‌العاده داد و با تعريف اقدامات ضروری عملياتی در سه حوزه مديريت تغييرات مبتنی بر زيرساخت‌های فنی، ارتقای آگاهی و فرهنگ‌سازی، ايمن‌سازی محيط كار در راستای هدف تعیین‌شده حركت كرد.

تماس رایگان ۶۰ هزار بهورز

با آغاز طرح بسیج ملی مدیریت مبارزه با بیماری کرونا، اپراتور اول تماس ۶۰ هزار مراقب سلامت و بهورز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سطح کشور را به‌منظور آموزش، پیشگیری و مراقبت از خانوارهای ایرانی رایگان اعلام کرد. بر اساس اطلاعیه‌ای که در این خصوص منتشر شد، به‌منظور ایجاد امکان دورکاری بهورزان از یک‌سو و نیز اعتمادسازی و جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی از سوی دیگر، راهکار نوینی ارائه‌شده تا مراقبین سلامت و بهورزان وزارت بهداشت بتوانند با استفاده از سیمکارت همراه اول خود، بدون آشکار شدن شماره‌هایشان، با خانوارهای هدف به‌صورت رایگان تماس بگیرند. به‌این‌ترتیب به‌جای شماره بهورزان، همه تماس‌های مرتبط با پیشگیری و مراقبت از بیماری کرونا با شماره مورد تائید وزارت بهداشت (سرشماره ۴۰۳۰) برقرار خواهد شد.

ارتقا ٢٠ درصدی ظرفیت شبکه همراهاول

بخش مهم دیگری که این روزها از حساسیت بالایی برخوردار است، بحث ترافیک شبکه‌های ارتباطی است. ازآنجایی‌که اغلب شرکت‌های فعال در کشور شرایط دورکاری کارکنانشان را فراهم کرده‌اند، بار ترافیکی و انتقال داده شبکه‌های ارتباطی ازجمله تلفن‌همراه با افزایش چشم‌گیری در دو هفته اخیر روبرو بوده است. معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول دراین‌باره بابیان اینکه شیوع کرونا نتوانست بحرانی برای شبکه ارتباطی کشور ایجاد کند، گفت: در یکی دو هفته اخیر ظرفیت شبکه را ٢٠ درصد ارتقا داده‌ایم.

مرتضی طاهری‌بخش، معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول درباره شرایطی که شیوع ویروس کرونا در کشور رقم‌زده و تأثیری که بر شبکه‌های ارتباطی داشته است، اظهار داشت: طبیعتاً با شیوع این ویروس و اقدامات پیشگیرانه‌ای که به وسعت زیاد در کشور صورت گرفت، برندهای اقتصادی و بنگاه‌هایی که ظرفیتش را داشتند طرح‌هایی نظیر «دورکاری» را جهت تشویق در خانه ماندن برای کارکنان خود اجرا کردند که درنهایت ترافیک شبکه اپراتورها را بالا برد.

معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول با تأکید بر اینکه با تشویق مردم به دورکاری میزان ترافیک شبکه به‌اندازه‌ای رشد کرد که مجبور به اقدامات توسعه‌ای شدیم، گفت: با بالا گرفتن بحث شیوع کرونا و استارت طرح‌های دورکاری در کشور، تصمیم گرفتیم تمامی برنامه‌های توسعه‌ای که برای نیمه اول سال ١٣٩٩ در نظر داشتیم را ظرف یکی دو هفته اخیر انجام دهیم و ظرفیت شبکه را تا ٢٠ درصد ارتقا دهیم. در این مدت‌زمان یکی دو هفته اخیر و برای توسعه ظرفیت‌های شبکه ازجمله لینک‌های سمت اینترنت، کر (Core) شبکه و سایت‌های رادیویی در نقاطی که دچار مشکل بودیم، بیش از ٢٠٠ نفر در بامداد و به شکل دورکاری، پای‌کار بودند تا مشترکان دچار تجربه بد در مقوله کیفیت سرویس‌ها نشوند.

طاهری‌بخش همچنین درباره ارتباط این فعالیت‌ها با عملیات اجرایی فاز ٨ توسعه شرکت ارتباطات سیار ایران نیز تصریح کرد: توسعه این فاز به شکل منظم طی جلسات ویدئو کنفرانس با تمامی استان‌ها برگزار می‌شود؛ در این مدت اخیر هم با فعالیت‌های مرتبط با این فاز، توانستیم از بحرانی که کرونا (افزایش میزان مصرف کاربران از سرویس‌های مخابراتی) می‌توانست برای شبکه ایجاد کند عبور کنیم و وضعیت را به حالت قبل از دوره اعلام شیوع کرونا بازگردانیم.

همراه اول بزرگترین اپراتور تلفن همراه جمهوری اسلامی ایران و خاورمیانه و تنها اپراتور موبایل در منطقه است که بدلیل اعتبارش نزد مشترکین، ارزش سیمکارت‌های کارکرده‌اش دهها و صدها برابر سیمکارت‌های صفرش می‌باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا