بازار ایران

ایران به نشست مقابله با کرونای بانک جهانی پول دعوت نشد

در نشستی که بانک جهانی به صورت مشترک با صندوق بین‌المللی پول به صورت مجازی با حضور وزرای اقتصادی کشورهای منطقه منا (خاورمیانه و شمال آفریقا) برگزار کرد، از ایران دعوت نشد.

در این نشست بحث‌هایی در زمینه کووید 19 و مقابله با آن با حضور وزرای اقتصادی کشورها بحث و بررسی شده است. در این نشست درباره راهکارهای حفاظت مردم و کشورها از خسارت‌های اقتصادی کووید 19 مذاکره شده و این دو نهاد برای حمایت‌های بیشتر از این کشورها قول داده است.

حسین میرشجاعیان نماینده ایران در صندوق بین‌المللی پول اعلام کرده است که ایران به این نشستی که سه روز پیش برگزار شده دعوت نشده است.

میرشجاعیان در توئیتی نوشته است «ما از بانک جهانی و تیم منا تشکر و قدردانی می‌کنیم اما متأسفانه ایران به این اجلاس دعوت نشده است این در حالی است که این بیماری همه‌گیر و مسری نیازمند همکاری جهانی است و کشورهایی که درگیر این ویروس هستند واقعاً نیازمند حمایت‌های بدون چشم‌داشت و فراگیر بانک جهانی هستند».

این توئیت میرشجاعیان نماینده ایران در صندوق بین‌المللی پول در حقیقیت در پاسخ به توئیت فرید بالحج مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقای بانک جهانی است که نوشته بود بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول نشست مجازی با وزرای اقتصادی کشورهای منطقه منا برای مذاکره درباره ویروس کووید 19 انجام داده‌اند.

او نوشته بود: «کشورها درباره تصمیم‌‌گیری برای جلوگیری از اقتصاد و مردم‌شان از این ویروس بحث و گفت‌وگو می‌کنند و این کشورها می‌توانند روی حمایت ما در این لحظه تاریخی و غیرمنتظره حساب باز کنند.»

به گزارش فارس، عدم دعوت ایران به نشست این نهاد بین‌المللی که خود را مدافع کشورها می‌داند در حالی است که صندوق بین‌المللی پول طرح حمایت 50 میلیارد دلاری از کشورهای درگیر کرونا را دارد و به رغم درخواست‌های مکرر ایران برای تسهیلات 5 میلیارد دلاری تا کنون هیچ واکنشی به این درخواست مشروع ایران نشان نداده است.

بانک جهانی هم طرح حمایت از این کشورها را دارد اما هیچ اقدامی صورت نگرفته است. و این پایان کار نیست نهادهای بین‌المللی حتی در مقابل آمریکا که ایران را تحریم کرده و حتی تحریم غذا و دارو نیز انجام داده و در شرایطی که کشور ما به خاطر درگیری با این ویروس ناخوانده به شدت نیازمند درمان و تجهیزات پزشکی است سکوت اختیار کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا