اخبار برگزیدهبازار بورس

بورس سال را با چراغ قرمز آغاز کرد

شاخص کل بازار سرمایه امروز (سه شنبه، پنجم فروردین)، درحالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۴۲۴۱ واحد ریزش رقم ۵۰۸ هزار و ۶۵۸ واحد را ثبت کرد. البته شاخص کل با معیار هم وزن بر خلاف شاخص کل صعودی بود و با ۱۵۹۰ واحد صعود به رقم ۱۷۸ هزار و ۶۷۰ واحد رسید

معامله گران امروز ۶۲۹ هزار معامله انجام دادند که ۲۸ هزار و ۴۶۳ میلیارد ریال ارزش داشت. از میان ۲۲۳ نماد مثبت و ۱۲۷ نماد منفی بازار امروز، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و معدنی و صنعتی گل کهر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل بانک ملت و گروه مپنا نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذشاتند.

همچنین گلوکوزان، بانک ملت، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان، بانک تجارت و پالایش نفت اصفهان نمادهای پربیننده بورس بودند.

در آن سوی بازار سرمایه، شاخص فرابورس نیز با هشت واحد ریزش رقم ۶۵۸۲ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۴۰۳ هزار معامله به ارزش ۱۴ هزار و ۹۴۴ میلیارد ریال انجام شد. در فرابورس ۱۳۵ نماد مثبت و ۷۹ نماد منفی بودند که از میان آن ها پتروشیمی زاگرس، سهامی ذوب آنهن اصفهان، فرابورس ایران، فولاد هرمزگان جنوب و پالایش نفت لاوان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل اعتباری ملل و پتروشیمی تندگویان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را در فرابورس داشتند.

فهرست نمادهای پربیننده فرابورس نیز از سهامی ذوب آهن اصفهان، فرابورس ایران، گروه صنایع کاغذ پارس، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، صنایع ماشین های اداری ایران و س. توسعه و عمران استان کرمان تشکیل شده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا