بازارچه

از هدیه همراه اول به معلمان تا مشارکت در ساخت بیمارستان

اخبار بازار؛ نرگس‌السادات حجازیان – این اپراتور با حدود ۶۳ میلیون مشترک توانسته ضمن همراهی با سایر دستگاه‌هایی که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند، در دو حوزه «فرهنگ‌سازی عمومی و آموزش سلامت شهروندان» و «برقراری ارتباط با کیفیت»، نقش‌آفرینی کند.

هدیه همراه اول به ۴۴۴ هزار معلم در کشور

پس از شیوع سراسری ویروس کرونا در کشور، همه مراکز آموزشی اعم از مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شدند. با توجه به اینکه تعطیلی مدارس تأثیر منفی بر روند آموزشی دانش‌آموزان دارد، بحث آموزش از راه دور با استفاده از موبایل، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی بیش از هر زمان دیگری موردتوجه قرار گرفت. در واقع هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا در کشور و الزام همگان از جمله دانش‌آموزان و دانشجویان به ماندن در خانه و استفاده از ابزارهای ارتباطی برای آموزش از راه دور، همراه اول در راستای مسئولیت اجتماعی خود، اقدام به ارائه بسته هدیه اینترنت با حجم ۲۰ گیگابایت به ۴۴۴ هزار معلم در سراسر کشور کرده.
این بسته هدیه با مهلت زمانی سه‌ماهه و با اولویت مصرف نسبت به سایر بسته‌های مشترکان برای تمامی ۴۴۴ هزار معلم همراه اولی که لیست آن از سمت دولت ارائه شده، فعال شده که می‌توانند با شماره‌گیری «ستاره ١٠٠ ستاره ١٠ مربع» استعلام مصرفشان را هم دریافت کنند. گفتنی است از میان ۶۰۰ هزار معلم حائز شرایط دریافت هدیه، ۴۴۴ هزار معلم مشترک شبکه همراه اول بوده‌اند.

مشارکت در ساخت بیمارستان سیار

مشارکت در ساخت بیمارستان سیار نیز یکی دیگر از فعالیت‌های مهم همراه اول در بحث مبارزه با ویروس کرونا است. اپراتور اول تلفن همراه کشور در راستای انجام مسؤوليت اجتماعی خود با اختصاص ٣٠ میلیارد ریال در ساخت، تجهیز و بهره‌برداری از یک بیمارستان سیار مشارکت می‌کند. این بیمارستان سیار با هدف ارائه خدمت در بحران‌ها و بلایای طبیعی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. همچنین در شرایط شیوع ویروس کرونا در بخش‌های مختلف کشور، همراه اول جزو اولین برندهای بزرگ بود که تصمیم به برقراری شرایط دورکاری مبتنی بر سامانه‌های یکپارچه الکترونیکی به‌منظور حفظ سلامت كاركنان و رفاه حال پيمانكاران و شركای تجاری خود گرفت.

حمایت از پویش در خانه بمانیم

همراه اول با پخش «انونس» متفاوت، مشترکان را برای پیوستن به پویش «در خانه بمانیم» و شکست ویروس کرونا تشویق می‌کند. این اپراتور همزمان با آغاز ایام نوروز توصیه‌هایی با مضمون مبارزه با‌ ویروس کرونا را – با صدای یک هنرپیشه تلویزیون بصورت رایگان – جایگزین بوق انتظار مشترکینش کرده است. بر این اساس پیام‌هایی که مشترکان در هنگام «خاموشی»، «عدم پاسخگویی»، «در دسترس نبودن»، «اشغالی» یا «پشت خط» بودن دریافت می‌کردند، با پیام‌های جدیدی که مخاطبین را به ماندن در خانه برای مبارزه با ویروس کرونا تشویق می‌کند، تغییر یافته است. آن‌طور که گفته شده انونس مذکور احتمالاً تا پایان ایام نوروز سال ۱۳۹۹ در صورت عدم پاسخگویی مشترک به تماس گرفته شده، پخش خواهند شد.

حفظ کیفیت اینترنت همراه اول

آمار و گزارش‌های منتشرشده حاکی از آن است که شبکه اینترنت در ایران در زمان بحران ویروس کرونا متحمل فشار بسیار زیادی شده و حتی در میان سایر کشورهای درگیر این بیماری، هم رکورد زده است.
بر اساس تحلیل و آمارهای ارائه‌شده همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا و اعلام وضعیت اضطراری و قرنطینه در بسیاری از کشورها و همچنین منع رفت‌وآمدهای غیرضروری، شهروندان در سراسر جهان که هم‌اکنون مجبورند در خانه بمانند، به استفاده از اینترنت برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی، تماشای فیلم و سریال‌های آنلاین روی آورده‌اند که همین مسئله موجب شده بحران جدیدی برای بسیاری از کشورهایی که زیرساخت‌های اینترنتی قوی و مستحکم و پهنای باند بالا و شبکه پرسرعت و با کیفیتی نداشتند، به وجود بیاید.
در این میان گزارش‌های منتشرشده نشان می‌دهد کاربران ایرانی رکورددار استفاده از اینترنت هستند و زیرساخت‌های شبکه در ایران نیز متحمل بیشترین فشار در میان کشورهای درگیر کرونا بوده است. بعد از ایران از دیگر کشورهایی که در بازه زمانی ۱۲ فوریه تا ۲۰ مارس سال جاری میلادی، متحمل فشار زیادی بر شبکه‌ اینترنت خود بوده‌اند می‌توان به ترتیب به مالزی، اکوادور، کلمبیا، چین، ایرلند، مصر، تایلند، برزیل، ترکیه، اسپانیا، کره جنوبی، ایتالیا و… اشاره کرد. با این وجود همراه اول در هفته‌های اخیر توانسته ظرفیت و زیرساخت‌های شبکه‌اش را افزایش داده و ترافیک سنگین چند برابری را به‌‌خوبی مدیریت کند.
در همین ارتباط معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول با بیان اینکه شیوع کرونا نتوانست بحرانی برای شبکه ارتباطی کشور ایجاد کند، گفت: در یکی دو هفته اخیر ظرفیت شبکه را ٢٠ درصد ارتقا داده‌ایم.
مرتضی طاهری‌بخش درباره شرایط اخیری که شیوع ویروس کرونا در کشور رقم‌زده و تأثیری که بر شبکه‌های ارتباطی داشته است، اظهار داشت: طبیعتاً با شیوع این ویروس و اقدامات پیشگیرانه‌ای که به وسعت زیاد در کشور صورت گرفت، برندهای اقتصادی و بنگاه‌هایی که ظرفیتش را داشتند طرح‌هایی نظیر «دورکاری» را جهت تشویق در خانه ماندن برای پرسنل خود کلید زدند که درنهایت ترافیک شبکه اپراتورها را بالا برد.
معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول با تأکید بر اینکه با تشویق مردم به دورکاری میزان ترافیک شبکه‌های مخابراتی کشور به‌اندازه‌ای رشد کرد که مجبور به اقدامات توسعه‌ای شدیم، گفت: با بالا گرفتن بحث شیوع کرونا و استارت طرح‌های دورکاری در کشور، تصمیم گرفتیم تمامی برنامه‌های توسعه‌ای که برای نیمه اول سال ١٣٩٩ در نظر داشتیم را ظرف یکی دو هفته انجام دهیم و ظرفیت شبکه را تا ٢٠ درصد ارتقا دهیم. در این مدت‌زمان و برای توسعه ظرفیت‌های شبکه از جمله لینک‌های سمت اینترنت، کر (Core) شبکه و سایت‌های رادیویی در نقاطی که دچار مشکل بودیم، بیش از ٢٠٠ نفر به شکل دورکاری، پای‌کار بودند تا مشترکان در مقوله کیفیت سرویس‌ها تجربه ناراحت‌کننده‌ای نداشته باشند.
همراه اول با حدود 63 میلیون مشترک بزرگترین اپراتور تلفن همراه در ایران و خاورمیانه است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا