بازارچه

ایام قرنطینه را با کدام بسته‌های اینترنتی آلفا پلاس بگذرانیم؟

اخبار بازار؛ نرگس‌السادات حجازیان – بحث دورکاری و اینترنت با کیفیت در روزهایی که ویروس کرونا بیشتر مردم جهان را خانه‌نشین کرده، بیشتر از هر زمان دیگری مطرح است. بیشتر افراد با استفاده از اینترنت و به‌صورت دورکار وظایفشان را انجام می‌دهند اما سرعت و هزینه اینترنت کماکان یکی از دغدغه‌های اصلی است. بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم بیانگر این نکته است که بسته‌های آلفا پلاس همراه اول در میان همه اپراتورهای ارائه‌دهنده اینترنت، هم تنوع و هم قیمت مناسب‌تری دارند. این بسته‌ها شامل کوتاه‌مدت، بلندمدت، ساعتی و شبانه می‌شوند که طیف متنوعی از قیمت و ترافیک مصرفی را برای انتخاب در اختیار مشترکان قرار می‌دهند.

*********

بستههای کوتاه‌مدت آلفا پلاس

بسته‌های ماهانه و بسته‌های بلندمدت آلفا پلاس جزو پرطرفدارترین بسته‌های اینترنت همراه اول هستند. بسته‌های یک ماه از ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان شامل دو گیگابایت اینترنت روزانه به همراه ۲۰۰ مگابایت هدیه صبحانت تا ۱۵ گیگابایت ۳۰ ‌روزه به همراه یک‌و نیم گیگابایت هدیه صبحانت به قیمت ۳۶ هزار و ۹۰۰ تومان ارائه شده است.

البته اگر اهل دانلود فیلم هستید بسته‌های شبانه همراه اول با قیمت واقعاً ارزانی ارائه شده است. به عنوان مثال از یک بامداد تا ۱۱ صبح ۴۵۰ گیگابایت اینترنت ۳۰ ‌روزه فقط ۱۹ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت دارد! در واقع برای هر گیگابایت اینترنت فقط ۴۴ تومان می‌پردازید.

اگر می‌خواهید هم سایت‌های ایرانی و هم خارجی را ببینید، گزینه اینترنت هفت‌و‌نیم گیگابایت بین‌الملل ۳۰ ‌روزه به همراه ۱۵گیگابایت داخلی ۳۰ ‌روزه قیمت بسیار جذابی دارد. مجموع ۲۲.۵ گیگابایت اینترنت فقط ۳۶ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت خورده است و به بیان دیگر به ازای هر گیگابایت یک هزار و ۶۴۰ تومان می‌پردازید.

دقت داشته باشید بعضی از بسته‌های جدید ماهانه، دارای دو بخش ترافیک بین‌الملل و داخلی هستند. حجم این بسته‌ها شامل دو بخش، ترافیک داخلی (قابل استفاده در سایت‌ها و پیام‌رسان‌های منتخب داخلی و ترافیک بین‌الملل (قابل استفاده در ترافیک داخلی و بین‌الملل) است. به عنوان مثال بسته پنج گیگابایت بین‌الملل به همراه ۱۰ گیگابایت داخلی، دارای پنج گیگابایت ترافیک قابل استفاده در سایت‌های داخلی و بین‌المللی و ۱۰ گیگابایت ترافیک قابل استفاده در سایت‌ها و پیام‌رسان‌های منتخب داخلی است. این بسته‌ها با پایان حجم ترافیک بین‌الملل یا پایان مدت اعتبار(۳۰ روز) به پایان می‌رسند.

بستههای ساعات مشخص

ممکن است در این روزها که اغلب افراد به دلیل شیوع ویروس کرونا در قرنطینه خانگی هستند، نیاز به برقراری جلسات بصورت مجازی (تصویری) داشته باشند. برای این کار بهتر است سراغ بسته‌های ساعتی برویم. بسته‌های «ساعات مشخص» همراه اول، گروهی از بسته‌های اینترنت هستند که در بازه‌های زمانی مشخصی از شبانه‌روز قابل مصرف هستند. این بسته‌ها به طور همزمان با سایر بسته‌های اینترنت همراه اول قابل فعال‌سازی هستند. مشترکین با شماره‌گیری *100*331# می‌توانند بسته‌های اینترنت ساعات مشخص را مشاهده و فعال کنند. در حال حاضر این بسته‌ها در دو نوع بسته‌های صبحانت از ۶ صبح تا ۱۲ ظهر و بسته‌های شبانت ۲ تا ۷ صبح ارائه می‌شوند.

توجه داشته باشید این بسته‌ها فاقد تمدید خودکار حجمی یا زمانی هستند و در صورت فعال‌سازی همزمان این بسته‌ها با سایر بسته‌های اینترنت، اولویت مصرف با بسته‌های ساعات مشخص خواهد بود. برای دریافت راهنمای بسته‌های ساعات مشخص کد *100*19# و برای استعلام وضعیت بسته‌های ساعات مشخص کد *100*10# را شماره‌گیری کنید.

بسته‌های بلندمدت آلفا پلاس

افرادی که فایل‌های حجیم ارسال یا دریافت می‌کنند، مکالمه‌های صوتی یا ویدئویی در بستر اینترنت انجام می‌دهند، از برنامه‌های صوتی و تصویری اینترنتی استفاده می‌کنند یا تمایل به داشتن اینترنت با سرعت بالا دارند، می‌توانند از بسته‌های آلفا پلاس استفاده کنند. همراه اول بسته‌های بلندمدت اینترنت همراه را در بازه‌های دو ماهه تا یک ساله ارائه کرده است. این بسته‌های حداقل ۱۸ گیگابایت و ۵۴ هزار تومان قیمت دارند و در بسته‌های یکساله نیز با پرداخت ۱۵۹ هزار تومان می‌توانید به ۱۰۵ گیگابایت ترافیک ترکیبی داخلی و خارجی دسترسی پیدا کنید. با توجه به قیمتی که بسته‌ها دارند، به نظر می‌رسد بسته یک‌ساله ۷۰ گیگابایتی – بدون محدودیت ترافیک داخلی یا خارجی است – یکی از گزینه‌های بصرفه و مناسب برای استفاده باشد.

بستههای نامحدود شبانه

برای افرادی که نمی‌خواند هزینه زیادی برای اینترنت پرداخت کنند، بسته‌های نامحدود شبانه یکی از بهترین گزینه‌هاست. قیمت هر گیگابایت اینترنت بسته‌های نامحدود شبانه را آن‌قدر ناچیز است که هر چقدر بخواهید می‌توانید دانلود کنید و بابت هزینه تمام شده اینترنت هم نگرانی خاصی نداشته باشید. یکی از مزیت‌های بسته‌های نامحدود شبانه همراه اول امکان استفاده آن برای همه مشترکین اعتباری و دائمی است. اما توجه داشته باشید بسته‌های نامحدود شبانه فاقد رزرو خودکار هستند، پس مراقب باشید به حساب اینترنت شبانه با تعرفه آزاد دانلود نکنید!

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن دقت کنید درباره اولویت استفاده از اینترنت شبانه است. در صورتی‌که مشترک یکی از بسته‌های آلفا پلاس را همزمان با بسته نامحدود شبانه فعال کرده باشد، در ساعات شبانه، اولویت مصرف با بسته اینترنت نامحدود خواهد بود. برای فعال‌سازی بسته‌های نامحدود شبانه کد *100*332# و برای استعلام کد *100*10# را شماره‌گیری کنید.

روش خرید بستهها

ساده‌ترین راهکار برای خرید بسته‌های اینترنت آلفا پلاس همراه اول نصب اپ «همراه من» است. از طریق حساب کاربری‌تان در «همراه‌من» به سادگی می‌توانید بسته‌های جدید را فعال کرده یا گزارش مصرف اینترنت خود را مشاهده کنید. همراه من رابط کاربری ساده، سبک و زیبایی دارد که می‌توانید در آن به راحتی به خدمات اپلیکیشن دسترسی داشته باشید. خدمات اینترنتی همراه من شامل ۶ دسته‌اند: خدمات اصلی، خدمات پرداخت، طرح‌های تشویقی، خدمات اینترنت، خدمات ویژه و سایر خدمات.

همراه اول بزرگترین اپراتور تلفن همراه خاورمیانه تنها اپراتور تلفن همراه ایرانی است که سیمکارت‌های کارکرده‌اش گرانتر از سیمکارت‌های صفرش در بازار خرید و فروش می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا