برای کارهای غیرضروری به واحدهای صنفی مراجعه نکنید

اخبار بازار – ابراهیم درستی با بیان اینکه زمان دقیق بازگشایی پاساژها هنوز مشخص نیست، تصریح کرد: از نظر ما برخی مشاغل پرخطر مانند رستوران‌ها و تالارها می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی غذای بیرون‌بر عرضه کنند.

وی افزود: برخی واحدهای صنفی هم می‌توانند برای رعایت مسائل بهداشتی و اشتغال، کارمندان خود را به صورت شیفتی دربیاورند و مشتریان را با برنامه‌ریزی وارد واحد کنند. برای مثال آرایشگران به ویژه آرایشگران مردانه می‌توانند صندلی‌های خود را با فاصله و رعایت مسائل بهداشتی مرتب کرده و شرایط آغاز فعالیت خود را فراهم کنند.

نماینده وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) در اتاق اصناف تهران درباره پاساژهای مسقف نیز گفت: اگر شهروندان برای کارهای غیر ضرور به واحدهای صنفی و پاساژها مراجعه نکنند، امکان بازگشایی همه واحدهای صنفی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وجود دارد.

وی تاکید کرد که شهروندان باید از اجتماعات چند نفره، حضور در پارک‌ها و حضور غیر ضرور در محیط کار و واحدهای صنفی خودداری کند.

به گزارش ایسنا، فعالیت واحدهای صنفی کم‌خطر از ۲۳ فروردین در سایر استان‌ها آغاز شده و از روز ۳۰ فروردین هم در تهران آغاز می‌شود. طبق اطلاعیه اتاق اصناف ایران فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای به غیر از فروشگاه‌های سوپرمارکتی، بهداشتی و شوینده، پاساژ و مجتمع‌های تجاری و بازارهای مرکزی مسقف، آرایشگاه و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران، اغذیه‌فروشی، طباخی و فست‌فود، گرمابه، سونا و ماساژ، روزبازارها و نمایشگاه‌ها، مراکز بازی و تفریحی و گیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه، چایخانه و تریا تا اطلاع ثانوی امکان بازگشایی واحدهای خود را ندارند. با این وجود به نظر می‌رسد بخش‌های مختلف کمک‌های دولت را برای جبران آسیب ناشی از کرونا کافی نمی‌دانند و به دنبال بازگشایی زودتر واحدهای صنفی و تولیدی هستند.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا