بازار پول

بانک مرکزی وام ۱۰۰۰ میلیارد تومانی مسکن مهر پردیس را تصویب کرد

اخبار بازار – مهدی هدایت، اظهار کرد:‌ با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی وزیر راه و شهرسازی، قائم مقام وزیر در مسکن مهر و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران امروز مصوبه نهایی پرداخت وام 1000 میلیارد تومانی برای زیربناها و تکمیل واحدهای مسکن مهر از بانک مرکزی اخذ شد.
وی افزود: خوشبختانه با توجه به این‌که شعبه وام دهنده بانک مسکن در نارمک است،‌ پیگیر هستیم تا در اسرع وقت منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر و زیربناهای مورد نیاز تزریق شود.
به گزارش تسنیم،‌ سود 1000 میلیارد تومانی وام مذکور 18 درصد است. بانک مسکن آذرماه سال گذشته درباره این وام اعلام کرد:‌ «از سوی شرکت عمران شهر جدید پردیس برای دریافت تسهیلاتی به مبلغ ه هزار میلیارد ریال از محل منابع بند «ب» تبصره قانون بودجه سال 1398 درخواستی ارائه شده است که بر اساس بند ذکر شده مبلغ مصوب برای تکمیل عملیات زیربنایی فاز 11 شهر جدید پردیس و ایفای تعهدات باقیمانده شرکت فوق در قبال واحدهای در دست اجرای این فاز از جمله محوطه‌سازی می‌باشد.
موضوع مذکور در حال بررسی کارشناسی بوده و مقرر شد در صورت ارائه مداکر مورد نیاز از جمله گزارش توجیه فنی، مای و اقتصادی مورد تایید بانک که حاکی از سودآوری طرح باشد و همچنین اخذ مجوز از مراجع ذی‌ربط،‌تسهیلات تا سقف ده هزار میلیارد ریال با نرخ 18 درصد و در قبال توثیق وثایق غیرمنقول واجد شرایط با رعایت سایر ضوابط و مقررات ذی‌ربط به شرکت عمران شهر جدید پردیس پرداخت شود.»

 منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا