بازار بین‌الملل

روند قیمت طلا افزایشی شد

اخبار بازار – بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۷۰۹ دلار و ۸۳ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، در ۱۷۲۵ دلار و ۲۰ سنت ایستاد.

به گفته کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی جی مارکتس، دلار به دلیل ابهاماتی که پیرامون نشست بانک مرکزی آمریکا وجود دارد، نوسان پیدا کرده و این موضوع باعث رشد قیمت طلا در اواسط معاملات روز جاری شده است. همچنین در چند روز آینده رویدادهای مهمی در زمینه اقتصادی و گزارشهای مالی شرکتها وجود دارد که ریسک در بازارهای سهام را بالا برده است.

دلار روز گذشته تحت تاثیر کندی شیوع ویروس کرونا و اقدامات دولتها برای بازگشایی اقتصاد، به پایین‌ترین حد خود در دو هفته گذشته نزول کرده بود. بسیاری از کشورها محدودیتهای قرنطینه را کاهش داده اند و بخشهایی از آمریکا به دنبال بازگشایی کسب و کارها است.

بازارهای سهام آسیا برای سومین روز صعود کردند و قیمت نفت به امید کاهش محدودیتهای کشورها افزایش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، بازار روز جاری منتظر بیانیه نشست سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا است. بانک مرکزی آمریکا نرخهای بهره را کاهش داده و برنامه خرید اوراق قرضه را ازسرگرفته است. بیانیه روز جاری مقامات بانکی آمریکا ممکن است مشخص کند که چه مدت قصد دارند نرخهای بهره را نزدیک صفر نگه دارند.

تحلیلگران شرکت فیلیپ فیوچرز در یادداشتی نوشتند: افزایش نقدینگی توسط بانکهای مرکزی در بازارهای مالی، نرخهای بهره اندک و افزایش عرضه پول، همگی عوامل مثبتی هستند که از قیمت طلا در بلندمدت پشتیبانی خواهند کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، به ۱۹۳۰ دلار و ۹۹ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، ۷۷۶ دلار و ۹۸ سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و در ۱۵ دلار و ۱۹ سنت ایستاد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا