سکه رکورد زد

اخبار بازار – محمد کشتی آرای، گفت: با توجه به افزایش قیمت ارز و تقاضا در بازار قیمت طلا و سکه به رکورد جدیدی در بازار دست یافته است. چنانچه قیمت سکه در بورس امروز به 7 میلیون تومان و قیمت سنتی و معمول آن در بازار 6 میلیون 720 هزار تومان رسیده است، این درحالی است که قیمت جهانی طلا امروز تغییری نداشته است.

وی ادامه داد: بر همین اساس قیمت هر انس در بازارهای جهانی به 1703 دلار، قیمت سکه طرح قدیم 6 میلیون و 500 هزار تومان، سکه طرح جدید 6 میلیون720 هزار تومان، نیم سکه 3 میلیون و 370 هزار تومان، ربع سکه نیز 1 میلیون و 940 هزارتومان و سکه یک گرمی نیز 980 هزارتومان است.

کشتی آرای افزود: همچنین امروز هرمثقال طلا 2 میلیون و 820 هزار تومان و هرگرم طلای 18 عیار نیز 653 هزار و 500 تومان معامله شد.

این کارشناس بازار طلا افزایش نرخ ارز و تقاضا را دلایل اصلی افزایش قیمت طلا در بازار بیان کرد و گفت: تقاضاهای فعلی در بازار طلا به جهت سرمایه‌گذاری است و به همین دلیل افزایش قیمت ارز و تقاضا موجب افزایش قیمت طلا شده است.

کشتی‌آرای با بیان اینکه قیمت طلا و سکه همیشه در نوسان است، گفت: قیمت طلا و سکه تابع قیمت جهانی طلا و نرخ ارز است، بنابراین هر زمان که این معیارها دارای نوسان باشد طبیعتا این نوسان در بازار طلا نیز وجود خواهد داشت و مانند کالاهای دیگر نیست که بتوان یک قیمت ثابتی بر ای آن در نظر گرفت.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تاکید کرد: به دلیل مشکلات اقتصادی در کشور حتی برای یک ساعت آینده نیز نمی‌توان قیمت را پیش‌بینی کرد.

 منبع: ایلنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا