بازار بورس

ماشین و خانه خود را نفروشید

اخبار بازار – شاهین چراغی گفت: بازار بورس رکنی از اقتصاد کشور است و افزایش شاخص‌ها متاثر از سهام‌های بزرگ در بازار است.

وی ادامه داد: امروزه مردم ظرفیت بازار سرمایه را به خوبی شناسایی کردند و این باعث شده تا ورود نقدینگی به بازار سرمایه بیشتر شود.

وی افزود: در بورس نماد‌های متفاوتی وجود دارد و مردم باید با دقت و مطالعه اقدام به خرید و فروش کنند، زیرا برخی شرکت‌های کوچک که ظرفیت رشد بالایی ندارند قیمت سهم شان بدون کنترل بالا رفته است و اگر سهامداران اطلاعی از گزارش‌های مالی شرکت‌ها نداشته باشند و مستقیم وارد بازار شوند دچار زیان می‌شوند. پس تازه واردان بازار سرمایه باید بدور از شایعات اقدام به خرید صندوق‌های سهام کنند.

عضو شورای عالی بورس ادامه داد: بورس به عنوان موجودی زنده است که در برخی مواقع هیجان دارد، قطعا از هیجان خواهد افتاد و با مسیر رو به رشد به ارامش می‌رسد.

چراغی تصریح کرد: مردم حتما با سرمایه‌های مازاد وارد بازار سرمایه شوند و به هیچ وجه خانه و ماشین خود را نفروشند.

وی افزود: بدون شک بازار سرمایه ظرفیت خوبی دارد، اما نیاید به شایعات در فضای مجازی توجه و اقدام به خرید سهام کنند.

وی ادامه داد: با تمهیداتی که دولت و بانک مرکزی درباره عرضه سهام دولتی اتخاذ کرده است، ورود این حجم نقدینگی به بازار سرمایه، باعث توسعه اقتصادی شرکت‌ها می‌شود و اقتصاد از بانک محور به سمت سرمایه محور حرکت می‌کند.

چراغی با بیان اینکه افزایش رشد شاخص حباب نیست بیان کرد: تحریم‌ها اقتصاد ما را مقاوم کرد و باعث شد در تولید بسیاری از اقلام خودکفا شویم و نیاز ارزی کشور کاهش یابد. بطور مثال در حوزه فولاد زمانی وارد کننده فولاد بودیم، اما اکنون صادر کننده هستیم.

 منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا