جزییات احکام اختلاسگران در بانک سرمایه

اخبار بازار – در این حکم 290 صفحه‌ای که قاضی اسداله مسعودی مقام صادر کرده، تمام روابط خارج از عرف مدیران بانک سرمایه برای به تاراج بردن اموال بانک سرمایه تشریح شده است.
حکم متهمان این پرونده به شرح زیر است؛
محمدرضا خانی، مدیرعامل وقت بانک سرمایه به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی و پولی کشور به‌صورت عمده به تحمل ۲۰ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق، محرومیت دائم از خدمات دولتی و پرداخت جزای نقدی به مبلغ ۶۴۰ هزار یورو و ۶ میلیارد و ۷۲۳ میلیون ریال که به طریق نامشروع تحصیل بوده است، محکوم شده است.
یاسر ضیایی شیرکلایی، قائم‌مقام وقت بانک سرمایه به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی و پولی و ارزی کشور به‌صورت عمده به تحمل ۱۵ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی و به‌عنوان جزای نقدی به ضبط مجموعاً ۵۲ میلیارد ریال وجوه حاصله‌ای که برخلاف قانون تحصیل نموده است، محکوم شده است.
خیرالله بیرانوند، مدیرعامل وقت بانک سرمایه که جزو مدیران بعدی بانک بوده است، به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی و پولی و بانکی کشور به تحمل پنج سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت دائم از خدمات دولتی محکوم شده است.
بهمن خادم، عضو هیئت‌مدیره بانک سرمایه به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی و پولی و بانکی کشور به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق، محرومیت دائم از خدمات دولتی و ضبط مبلغ ۹۶۰ میلیون ریال که برخلاف قانون تحصیل نموده، محکوم شده است.
مهرداد باقری، عضو هیئت‌مدیره به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت دائم از مشاغل و خدمات دولتی محکوم شده است.
پرویز احمدی، مدیرعامل دیگر بانک سرمایه به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی به تحمل ۵ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت دائم از خدمات و مشاغل دولتی محکوم شده است.
علیرضا حیدرآبادی پور به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی و پولی و بانکی که در جلسه دادگاه حضور نداشت، به تحمل ۱۲ سال حبس تعزیری، محرومیت دائم از خدمات دولتی و جزای نقدی به مبلغ ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال که از طریق غیرقانونی کسب کرده، محکوم شده است.
پایگاه خبری اخبار بازار ایران(وابسته به روزنامه امروز) برای اولین بار حکم مدیران این بانک را منتشر می‌کند تا عمق فساد رخ داده در بانک سرمایه مشخص شود.
متن کامل 290 صفحه‌ای حکم این متهمان روی این پایگاه خبری برای اطلاع علاقمندان قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا