اخبار برگزیدهبازار تهران

ورشکستگی 50 درصدی تالارها در پی شیوع ویروس کرونا

اخبار بازار؛ صفورا طالب زاده – یکی از این صنوف که جزو متضررترین صنوف آسیب‌دیده از کروناست؛ تالارهاست. بالطبع با شیوع این ویروس ابتدا مردم و سپس دولت این پیش‌گیری را لحاظ کرد که تا اطلاع ثانوی هیچ مراسم و ازدحامی برگزار نخواهد شد. باگذشت 4 ماه وضعیت تالاردارن چگونه است؟
خسرو ابراهیمی نیا؛ رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران در گفتگوی اختصاصی با روزنامه «امروز» با تأکید بر اینکه اسفندماه بدترین ماه برای کارفرمایان از لحاظ پرداخت حقوق، عیدی پایان سال، تسویه بدهی‌هایشان و موارد دیگر بود، گفت: در بهمن و اسفندماه تمامی قراردادها لغو و صاحبان اصناف بر این امید بودند که در فروردین 99 اپیدمی کرونا از بین برود ولی متأسفانه تا امروز که اواخر ماه اردیبهشت است هیچ دستورالعملی مبنی بر بازگشایی تالارها از سوی ستاد مبارزه با کرونا صادر نشده است.
وی اظهار کرد: اکثر تالارداران مجبور شدند خانه، ماشین و اشیای قیمتی خود برای حفظ تالار، پرداخت اجاره و حقوق ماهیانه کارکنانشان بفروشند.
ابراهیمی نیا تصریح کرد: چنانچه پس از عید فطر، با اعلام ستاد مبارزه با کرونا فعالیت خود را از سر گیریم با توجه به احتیاط مردم و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، به‌احتمال زیاد مشتری آنچنانی‌ای نخواهیم داشت و اگر اینگونه پیش رود تالاردارها تا چند ماه آینده وضعیت با ورشکستگی کامل مواجه خواهند شد.
نایب‌رئیس دوم اتاق اصناف تهران خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ وامی از سوی بانک مرکزی ارائه نشده است. انتظارمان از دولت این است دستوری که به وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و بانک مرکزی مبنی بر ارائه وام به واحدهای صنفی آسیب‌پذیر از کرونا داده‌اند را هر چه سریع‌تر عملی کنند زیرا تالاردارها در وخیم‌ترین شرایط امورات خود را می‌گذرانند و اگر روند دریافت وام طولانی شود دیگر تالاری نخواهیم داشت که بتواند وام دریافت کند.
رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد از واحدهای صنفی ما ورشکست شده و بیش از ۲۰ درصد باقی نیز، اعلام انصراف کردند، تأکید کرد: واحدهای صنفی ما طی ۴ ماه اخیر بسیار متضرر شده به نحویکه هر تالار متوسط از ۳۰۰ میلیون تا چند میلیارد تومان ضرر کرده است.

 منبع: روزنامه امروز 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا