بازار دیجیتال

امکان جابه‌جایی ارز برای فعالان اقتصادی کشور در بازارهای جهانی فراهم شد

اخبار بازار – درحال حاضر سیستم LoR پیچیده‌ترین سیستم نامتمرکز تحت وب در دنیا محسوب می‌شود که می‌تواند بستری مناسب را برای تبادل انواع فعالیت کسب‌ و کارهای بزرگ و کوچک در بازارهای جهانی فراهم کند.

این سیستم پیشرفته نامتمرکز که از یک ابر هوش مصنوعی بهره می‌گیرد، می‌تواند امکان برقراری امنیت برای معاملات، بازاریابی، برقراری تعادل قیمت خدمات و کالا به شکل عادلانه، انتقال و جابه‌جایی ارز، نقدینگی مادی و بسیاری موارد دیگر را برای فعالان اقتصادی فراهم کند. فناوری این سیستم تا پیش از این به شکل انحصاری در اختیار چند کشور جهان بود و از آن برای پیاده‌سازی این سیستم استفاده شد و دانشمندان داخلی توانستند این سیستم نامتمرکز را در ایران و چند کشور دیگر راه‌اندازی کنند.

آرش واعظی، سرپرست و طراح این سیستم در ایران در این باره اظهار کرد: ابتدا انگیزه ساخت و طراحی این سیستم این بود که بتواند جایگزینی برای سیستم کنونی بلاک‌چین باشد که مشکلات بزرگی از جمله توزیع ناعادلانه‌ ارز را به همراه دارد.

وی اضافه کرد: مشکلات حال حاضر سیستم‌های کنونی و راه‌حل‌هایی که LoR برای آنها آورده، در طرح بیان شده و در پیاده‌سازی بستر تاک اعمال شده و یا در حال اعمال است.

واعظی تاکید کرد: امکان ایجاد تبادلات جهانی، بستر ارتباطی امن بین مراکز، بهینه‌سازی ایده‌های کسب‌وکار، ارائه‌ ایده‌های تحلیل‌شده به متقاضیان ایجاد شغل، جهش اقتصادی در تولید، سازمان‌دهی و رونق تجارت آنلاین و ایجاد بستر تحقیقاتی پیشرفته بین دانشگاهی تنها بخشی از اهداف این سیستم نامتمرکز است.

به گفته طراح این سیستم، فعالان اقتصادی و ارائه‌کنندگان خدمات می‌توانند برای بهره‌مندی از سرویس‌های این سیستم نامتمرکز هوشمند، به آدرس سایت taak.org مراجعه و ثبت‌نام کنند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا