با حمایت همراه اول مشکل آب شرب چوئبده آبادان برطرف شد

اخبار بازار – به گزارش اخبار بازار ایران، قرارداد ساخت و راه‌اندازی مخزن پیش ساخته ذخیره آب بین شرکت همراه اول – در راستای مسوولیت اجتماعی این شرکت – و آبفا منطقه آبادان بهمن ماه سال ۹۷ منعقد شد. این دستگاه که با هزینه بالغ بر ۶ میلیارد ریال، توسط یک شرکت دانش‌بنیان و به‌دست متخصصان ایرانی ساخته شده، ظرفیت ۳۵۰ مترمکعب در روز آب خروجی(معادل ۲۳۰ هزار بطری آب معدنی) دارد و می‌تواند بخشی از مشکل کم‌آبی منطقه را برطرف سازد.

 

 

قرارداد ساخت دستگاه آب‌شیرین کن با هدف تامین فوری آب مورد نیاز مردم منطقه و پس از آن انجام شد که پروژه راه‌اندازی مخزن پیش ساخته ذخیره آب هنوز عملیاتی نشده و قرار است طی پنج ماه آینده راه‌اندازی شود.

در حال حاضر این دستگاه برای بهره‌برداری در محل تصفیه خانه شهید باوی مستقر شده و از آنجایی که قابل حمل است، در مواقع ضروری امکان خدمت‌رسانی به مناطق دیگر را به آسانی مهیا می‌کند.

گفتنی است سال گذشته ۱۰ کیلومتر اصلاح خطوط لوله‌گذاری انتقال آب به چوئبده انجام شده و اکنون با پیگیری استاندار خوزستان اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال برای ۱۰ کیلومتر دیگر از طریق سه درصد درآمد نفت اختصاص داده شد.

هدف طرح جامع‌آبرسانی چوئبده که کلنگ آن در سال ۹۷ زده شد، تامین آب پایدار این شهر برای ۲۵ سال آینده است، اما در حال حاضر هنوز مشکل کم آبی در منطقه وجود دارد که با حمایت اپراتور اول و هماهنگی با آبفای منطقه آبادان بخشی از این مشکل تا راه‌اندازی زیرساخت‌های اصلی تامین آب شرب منطقه، برطرف شده است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا