بازار خودرو

نیاز واقعی بازار خودرو کمتر از یک میلیون دستگاه است

اخبار بازار – «مجید باقری» امروز (سه شنبه) در نشست خبری در محل گروه خودروسازی سایپا افزود: این عدد نشان می‌دهد، خودروسازان داخلی قادر به تامین کل نیاز بازار هستند.

وی بیان داشت: التهاب کنونی بازار خودرو محصول تقاضای کاذب است .

باقری ادامه داد: شب گذشته گروه صنعتی سایپا موفق به تولید یکصد هزارمین خودروی خود در سال ۹۹ شده که با وجود تحریم‌ها و مشکلات ناشی از کرونا، امیدوارکننده است.

وی اضافه کرد: همچنین این خودروسازی موفق شده در مقایسه با پارسال ۵۵ درصد بیشتر خودرو فاکتور کرده و به مردم تحویل دهد .

قائم مقام سایپا خاطرنشان‌کرد: تولید ۱۰۰ هزار خودرو معادل ۱۰ برابر تعداد خودروهای به فروش رفته در طرح فروش فوق‌العاده اخیر این خودروساز است.

وی از ورود سایپا به یک جراحی بزرگ به منظور تغییر سبد محصولات خود خبر داد و یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۰ هزار دستگاه خودروی پراید ۱۳۱ تولید و با قیمت ۳۸ میلیون تومان بین مشتریان توزیع شد و در مدت زمان باقی مانده تا پایان تیرماه و بسته شدن پرونده این خودرو نیز ۲۰ هزار دستگاه دیگر تولید و با همان قیمت عرضه خواهد شد.

باقری تاکید کرد: خودروی پراید جایگزین ندارد اما با ارتقای ظرفیت، به دنبال افزایش تولید سایر محصولات هستیم.

وی از بدعهدی شرکای خارجی به عنوان یکی از چالش‌های سایپا یاد کرد که سبب شد حدود ۴۹ هزار خودرو از خودروهای وعده داده شده به دست مشتریان نرسد.

قائم مقام سایپا افزود: در این راستا مجبور به استفاده از طرح‌های جایگزین خودرو شدیم، به طوری که اکنون حدود ۶۰ درصد تعهدات تبدیلی رنو و برلیانس مدیریت شده و مشتریان به سایپا اعتماد کرده‌اند.

وی گفت: مجموع تعهدات این خودروساز کمتر از ۵۰ هزار دستگاه است و تا پایان شهریورماه به جز دو محصول، سایر محصولات بیست گانه سایپا بدون تعهد معوق خواهند بود.

 منبع: ایرنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا