روابط عمومی

راهکارها و راهبردهای کلان بیمه ایران برای رفع موانع حوزه های شرکتی

اخبار بازار – به گزارش اخبار بازار ایران به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، دکتر محمد رضایی مدیرعامل بیمه ایران با بیان این مطلب در نشست کاری مدیران کل ستادی شرکت سهامی بیمه ایران که با حضور آقای تاجدار رئیس هیأت مدیره، معاونین مدیرعامل و مدیران کل ستادی بیمه ایران، با حفظ و رعایت فاصله گذاری فیزیکی و پروتکل های بهداشتی برگزار شد، با تشریح عملکرد بیمه ایران در سال ۹۸ و دورنمای آتی آن در سال ۹۹ اظهار کرد: با توجه به طراحی مدل مفهومی بهینه سازی الگوی تجاری بیمه ایران، رفع موانع در حوزه شرکتی با پیش‌بینی ۱۲ راهکار اساسی و عملیاتی شدن بسته های سیاستی، فرآیند رشد و توسعه هدفمند در مسیر اهداف پیش بینی شده تسهیل و مهیا شده است.
دکتر رضایی، جهش تولید براساس قوانین بالادستی، افزایش بلوغ دیجیتال با هدف بهینه سازی الگوی تجاری و مقابله با تبعات ناشی از شیوع ویروس کرونا در طول زنجیره ارزش شرکت، تداوم رشد سرمایه‌گذاری، افزایش سهم بیمه زندگی در پرتفوی با تلاش جهادگونه، ارتقای توانگری مالی بیمه ایران به سطح یک توانگری وافزایش ظرفیت اتکایی را برخی از راهکارهای موجود برای رفع موانع در حوزه عملیاتی شرکت دانست و اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های کلان شرکت برای رفع این موانع که در بهینه سازی فرآیندها و اصلاح رویکردها پیش‌بینی شده و در حال انجام است، می‌توان به پیشبرد و توسعه هلدینگ ساختمانی، افزایش نقدینگی، افزایش سوددهی، افزایش سهم بازار با خلق بازارهای جدید، تعیین تکلیف بدهکاران و ساماندهی شبکه فروش اشاره کرد.

IMG 20200623 215022 559

مدیرعامل بیمه ایران درباره راهکارهای رفع موانع پیش روی شرکت، گفت: اصلاح ساختار شرکت، خروج از زیان انباشته، اجرای طرح تمرکز دیات، بازنگری ذخایر و آیین‌نامه‌های سرمایه‌گذاری، بازنگری نظام حقوق و مزایا و کاهش تکالیف قانونی خاص، شش راهکار بیمه ایران در زمینه یاد شده است.

دکتر رضایی در ادامه با ابراز خشنودی از عملکرد شرکت در حوزه های ستادی، اجرایی، شعب و نمایندگی‌ها که منجر به بهبود شاخص های خرد و کلان آماری و رشد ۳۴ درصدی شرکت در سال ۹۸ و ادامه این رشد در سال جاری شده است، افزود: نسبت خسارت از ۶۹ درصد در سال ۹۷ به ۶۱ درصد در سال ۹۸ کاهش یافت، ضمن اینکه اصلاح پرتفوی و افزایش سهم بیمه های زندگی به گونه‌ای بود که با رشد میزان صدور بیمه نامه ها در این رشته، سهم آن در کل پرتفوی شرکت به ۹ و ۲۸ صدم درصد رسید.

مدیرعامل بیمه ایران از برنامه توسعه کمی و کیفی پایانه‌های پرداخت خسارت در سراسر کشور خبر داد و گفت: برنامه وسیعی پیش بینی شده تا با گسترش پایانه های خسارت در تمامی مراکز استان‌ها و شهرستان‌های بزرگ، کل صنعت بیمه را تحت پوشش خدمات این پایانه های خسارت بیمه ایران قرار دهیم.

در ادامه این جلسه معاونان مدیرعامل بیمه ایران در معاونت‌های چهارگانه شرکت و مدیران کل زیرمجموعه این معاونت‌ها به تشریح عملکرد سال ۹۸ و برنامه های سال جاری حوزه ‌های مأموریت و وظایف خود در شرکت سهامی بیمه ایران پرداختند.

آقایان محمدی معاون توسعه مدیریت و منابع، زاهدنیا معاون فنی، اسماعیلی معاون برنامه‌ریزی و نوآوری و طبیعی‌نژاد معاون حقوقی و هماهنگی امور استانها، شعب و نمایندگی‌ها و آقای طهماسبی فرمانده حوزه مقاوت بسیج بیمه ایران، سخنرانان این نشست کاری بودند.

در پایان نشست کاری مدیران ستادی بیمه ایران، آقای تاجدار رئیس هیات مدیره ضمن جمع بندی نهایی جلسه و تشکر از گزارش‌های آماری و تحلیلی، انتقادها و پیشنهادهای ارائه شده در جلسه، سرمایه انسانی بیمه ایران را گنجینه‌ای ارزشمند برای صنعت بیمه و اقتصاد کشور دانست و گفت: خوشبختانه طرح‌ها و برنامه‌های مناسبی برای حفظ و تعالی این نیروی انسانی ارزشمند از جانب معاونت های بیمه ایران به اجرا گذاشته شده یا در دست اجرا قرار دارد.

رئیس هیات مدیره بیمه ایران با تاکید بر تقویت ارتباط مدیران ستادی با شعب سراسر کشور، اجرایی شدن برنامه واگذاری اختیارات بیشتر به شعب و مراکز استانی بیمه ایران را ضروری خواند.

آقای تاجدار از طراحی رویکرد جدید مالی برای شعب بیمه ایران خبر داد و با تاکید بر ضرورت اعمال نظارت‌های بیشتر و توسعه سیستم‌های کنترلی گفت: طرح کاهش بدهکاران کلان و وصول مطالبات بیمه ایران در کوتاه مدت تهیه شده و در صورت تصویب مراجع ذیربط به زودی به اجرا گذاشته خواهد شد.

وی در پایان از اصلاح رویه‌ها و انجام تغییرات مناسب در شیوه سرمایه‌گذاری‌های بیمه ایران که سوددهی شرکت را چند برابر افزایش می دهد خبر داد و اضافه کرد: صورتهای مالی سال ۹۸ شرکت تهیه شده و مراحل پایانی تکمیل و تایید برای عرضه به مجمع عمومی سالانه شرکت سهامی بیمه ایران را می‌گذراند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا