آیا فعال بودن خدمات رومینگ تلفن همراه هزینه اضافی دارد؟

اخبار بازار؛‌نرگس‌السادات حجازیان – بر این اساس، در زمان حضور مشترک در خاک ایران، همواره تعرفه‌های عادی برای مشترک محاسبه می‌شود و تنها در صورت خروج از کشور و قرار گرفتن در مناطق تحت پوشش اپراتورهای طرف قرارداد، تعرفه‌های رومینگ محاسبه می‌شود.

براساس اعلام اپراتورها، امکان استفاده از خدمات رومینگ بین‌الملل به صورت پیش‌فرض برای همه مشترکان این اپراتور فعال است تا در صورت خروج از کشور و حضور در مناطق تحت پوشش اپراتورهای طرف قرارداد، امکان بهره‌مندی از خدمات رومینگ و ارتباط با ایران میسر شود.

MCI Roaming 03

همان‌طور که اشاره شد این امکان به‌صورت پیش‌فرض برای مشترکان اپراتورهای تلفن‌همراه فعال است و امکان غیرفعال‌سازی یا فعال‌سازی مجدد خدمات رومینگ، از طریق شماره‌گیری کد دستوری ستاره ۱۰ ستاره ۲۹ مربع امکان‌پذیر است.

گفتنی است استفاده از خدمات رومینگ بین‌الملل در داخل کشور باعث افزایش هزینه‌های مشترک نمی‌شود، اما اگر از کشور خارج شوید، می‌توانید با استفاده از این سرویس از تعرفه رومینگ بهره‌مند شوید و جلوی دریافت صورتحساب‌های نجومی را بگیرید.

MCI Roaming 04

از مزایای مهم استفاده از سیمکارت‌های اعتباری امکان کنترل هزینه آن با توجه به اطلاع از میزان شارژ سیمکارت است که در صورت اتمام شارژ تلفن همراه نیز امکان انتقال شارژ از ایران توسط بستگان وجود دارد. این امر در سفرهای زیارتی برای زائرانی که به دلیل کهولت سن توانایی تهیه شارژ یا وارد نمودن کدهای فعال‌سازی در گوشی خود را ندارند بسیار حائز اهمیت است.

MCI Roaming 02

همچنین صرفاً در نقاط مرزی، در صورتی‌که به خاطر همپوشانی اپراتورهای میزبان در کشورهای همسایه، مشترکی به شکل ناخواسته، تحت پوشش اپراتورهای خارجی قرار گیرد، به سرعت به وی پیامک اطلاع‌رسانی ارسال می‌شود و روش غیرفعال‌سازی و تعرفه‌های رومینگ بین‌الملل به او اطلاع‌رسانی می‌شود و تا زمانی که مشترک تماس ورودی و خروجی نداشته باشد، هیچ هزینه‌ای بابت رومینگ به حساب وی منظور نمی‌شود. برای مرزنشینانی که ممکن است به دلیل همپوشانی اپراتورهای کشورهای همسایه، در معرض رومینگ ناخواسته قرار داشته باشند نیز به طور دوره‌ای، پیامک‌های اطلاع‌رسانی ارسال و جزئیات مربوط به غیرفعال‌سازی و فعال‌سازی مجدد خدمات رومینگ به آن‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

MCI Roaming 01

روش‌های اطلاع و فعال / غیرفعالسازی رومینگ همراه اول

  • شماره‌گیری کد دستوری: ستاره 10 ستاره 29 مربع *10*29#

  • ارسال پیامک 29 به سرشماره پیامکی 10

  • شماره‌گیری کد دستوری: ستاره یک ستاره شش مربع *1*6#

 

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا