سقوط ۲۰ درصدی صادرات ژاپن برای سومین ماه متوالی

اخبار بازار – به گزارش بلومبرگ، صادرات ژاپن با وجود بازگشایی بازارهای این کشور بعد از قرنطینه ناشی از شیوع ویروس کرونا، برای سومین ماه متوالی بیش از 20 درصد کاهش یافت.
وزارت اقتصاد ژاپن امروز (دوشنبه) اعلام کرد که ارزش مجموع صادرات این کشور در ماه ژوئن نسبت به سال گذشته 26.2 درصد کاهش یافته است و بیشترین کاهش مربوط به صادرات خودرو و قطعات خودرو می شود.
پیش از این اقتصاددانان پیش بینی کرده بودند که صادرات این کشور 24.7 درصد سقوط کرده است.
بر اساس این گزارش، اگرچه صادرات ژاپن نسبت به سال گذشته به شدت کاهش یافته است اما علائم زیادی وجود دارد که نشان می دهد این کاهش بیشتر نخواهد بود.
صادرات خودروی ژاپن که در ماه مه تقریباً دو سوم کاهش یافته بود، در ماه ژوئن نصف شده است. افت کلی صادرات این کشور به ایالات متحده و اتحادیه اروپا حدود 4 الی 5 درصد کمتر از ماه قبل بوده است.
تاکشی مینامی، اقتصاددان موسسه تحقیقاتی نورینچوکین گفت: به نظر می رسد که بدترین رکود تجارت ژاپن به پایان رسیده است، اما سرعت بهبودی احتمالاً کند خواهد بود زیرا افزایش نرخ ابتلا به کرونا در ایالات متحده و جاهای دیگر، تلاش ها برای بازگشایی را متوقف می کند. وی گفت: در بهترین حالت ، تجارت بهبود تدریجی خواهد داشت.
وابستگی ژاپن به صادرات برای رشد اقتصادی، چشم انداز کلی بهبود وضعیت این کشور را تیره می کند. صندوق بین المللی پول ماه گذشته پیش بینی خود را برای اقتصاد ژاپن و بقیه کشورهای جهان کاهش داد و رکود عمیق تر و رشد کندتری را پیش بینی کرد.

 منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا