بازار انرژی

عقب‌گرد نفت در پی تشدید تاخت و تاز کرونا

اخبار بازار – بهای معاملات نفت برنت با ۱۰ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش، به ۴۳ دلار و چهار سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت هفته گذشته کاهش هفتگی اندکی را به ثبت رساند.

بهای نفت آمریکا شش سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۴۰ دلار و ۵۳ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا هفته گذشته چهار سنت افزایش داشت.

قیمتها پس از این که از رکورد پایینی که در آوریل به ثبت رسانده بودند، به میزان چشمگیری بهبود یافتند، در ماه میلادی جاری در بازه محدودی مانده اند.

به گفته استفن اینس، استراتژیست بازارهای جهانی شرکت اکسی کورپ، با افزایش آمار روزانه ابتلا به کووید ۱۹ و موفقیت اندک ایالتهای پرجمعیت آمریکایی در مهار این بیماری، نگرانیها نسبت به روند احیای تقاضا برای نفت برانگیخته شده است.

طبق تخمین رویترز، بیش از ۱۴ میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و حدود ۶۰۲ هزار نفر درگذشته اند.

تقاضا برای سوخت پس از این که در آوریل تحت تاثیر اعمال محدودیتهای قرنطینه توسط کشورهای متعدد جهان ۳۰ درصد سقوط کرد، اکنون در حال احیا است اما میزان مصرف همچنان پایینتر از سطح پیش از شیوع کرونا است. تقاضا برای خرید بنزین در آمریکا با افزایش موارد ابتلا کاهش پیدا کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز روز جمعه گزارش کرد شمار دکلهای حفاری نفت فعال آمریکا هفته گذشته یک حلقه کاهش پیدا کرد و به ۱۸۰ حلقه رسید که هجدهمین کاهش هفتگی متوالی بود و از ادامه کاهش تولید این کشور در ماههای آینده حکایت دارد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا