قیمت جهانی طلا امسال ۲۰ درصد رشد خواهد کرد

اخبار بازار – به گزارش راشاتودی، طبق پیش‌بینی اخیر آژانس رتبه بندی ملی روسی، ان‌آرآی، افزایش قیمت طلا همچنان ادامه خواهد یافت و قیمت آن در سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۰ درصد رشد خواهد کرد.

ناپایداری اقتصادی که به دلیل همه گیری ویروس کرونا ایجاد شده باعث شده تا میل به پس‌انداز دارایی‌های امن و سنتی افزایش یابد. در نیمه اول امسال، قیمت این فلز قیمتی ۲۶ درصد افزایش یافت و رکورد نزدیک به یک دهه خود را زد.

هرچند ان‌آرآی انتظار دارد که تقاضا برای خرید طلا در شش ماه آینده کمتر شود چراکه وحشت از تأثیرات منفی اقتصادی ناشی از پاندمی کرونا کمرنگ می‌شود، که این منجر به کاهش قیمت‌ها در آینده خواهد شد. اگرچه رشد قیمت طلا در نیمه دوم سال کندتر می‌شود و به ۱۷ تا ۱۵ درصد می‌رسد، ولی به گفته آژانس ان‌آرآی میانگین قیمت سالانه تا ۲۱ درصد رشد خواهد کرد.

پیش‌بینی می‌شود که تولید کنندگان روسی بیشترین سود را از بالا رفتن قیمت طلا خواهند داشت. بر طبق برآورد تحلیل‌گران، معدن‌کاران طلا از عملکرد مالی بهتر برخوردار خواهند شد و شاهد رشد ۳۹ درصدی درآمد سالانه خود خواهند بود.

پس از چین و استرالیا روسیه سومین تولید کننده بزرگ طلا در جهان است. این کشور در سال گذشته ۳۶۸ تن طلا تولید کرده است. در حالی که تولید طلای روسیه در سه ماهه اول سال افزایش پیدا کرده بود، تولیدکنندگان روسی در ماه آوریل شاهد نزول ۲۰ درصدی نسبت به آوریل سال گذشته بودند زیرا ویروس کرونا باعث تعطیلی سراسر کشور شده بود.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا