تاوان سنگین در انتظار ایرانسل/ پروانه‌ای که آذرماه باطل می‌شود

اخبار بازار؛ نرگس‌السادات حجازیان پس‌ازآنکه وزارت ارتباطات و رگولاتوری مانع افزایش قیمت خدمات اینترنت اپراتورهای تلفن‌همراه شدند، ایرانسل نیز تصمیم گرفت حالا که نمی‌تواند تعرفه خدماتش را افزایش دهد، با حذف بسته‌های پرطرفدار اینترنت، سیاست احتکار خدمات را در برابر خواسته‌ مشترکین اجرایی کند!

*********

My Irancell Toranji

حذف بسته‌های پرطرفدار

بررسی‌ها نشان می‌دهد طی چند روز اخیر بسته‌های پرطرفدار و محبوب اپراتور ام.تی.ان-ایرانسل از نرم‌افزار ایرانسل‌من حذف شده است.

همان‌طور که گزارش‌های مردمی نشان می‌دهد در نرم‌افزار ایرانسل‌من در حال حاضر فقط بسته‌های اینترنت با مدت زمان یک‌ماهه و حداکثر حجم دو گیگابایت‌(برای این مدت‌زمان مشخص) وجود دارد.

البته چنین تغییری برای خیلی از کاربرانی که مدت‌زمان بیشتر نظیر دوماهه، سه‌ماهه، ۶ ماهه یا یکساله می‌خواستند واقعاً آزاردهنده است و همین موضوع باعث شده تا شاهد اعتراضات بسیاری در شبکه‌های اجتماعی به اقدام اخیر ایرانسل باشیم.

در حال حاضر طبق بررسی‌ها حداکثر حجم اینترنت یک‌ماهه ایرانسل برابر با دو گیگابایت شده است، همچنین از نظر حجمی هم در همین تنها انتخاب موجود که یک‌ماهه است، حداکثر حجم دو گیگابایت را مشاهده می‌کنیم. قاعدتاً چنین گزینه‌ای نه به‌صرفه است و نه منطقی که کاربر بخواهد بسته‌های اینترنت همراه دو گیگابایتی را مدام فعال کند. البته کاربران کماکان امکان انتخاب گزینه‌های بیشتر را از طریق وب‌سایت ایرانسل دارند.

جریمه دو میلیارد تومانی

لج‌بازی ایرانسل برای گرانفروشی و احتکار خدمات در حالی کماکان از سوی مدیران این اپراتور دنبال می‌شود که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از جریمه میلیاردی این اپراتور خبر داده است.

درواقع از آنجایی که ایرانسل از موضع خودش برای گران نکردن بسته‌های اینترنت کوتاه نیامد و فقط با سیاست محتکرانه‌ای اقدام به کاهش تنوع بسته‌ها کرد، این موضوع نه از چشم مشترکان و نه رگولاتوری پنهان نماند و در نهایت جریمه دو میلیارد تومانی برای این تخلفات تعیین شد.

حسین فلاح جوشقانی در همین ارتباط اعلام کرد که به دلیل برنگشتن تعرفه اینترنت به حالت اولیه از سوی اپراتورها و تداوم تخلفی که صورت گرفته است، صبح امروز(۲۸ تیرماه) جریمه دو میلیارد تومانی را به دو اپراتور ابلاغ کردیم. معاون وزیر ارتباطات افزود: امروز ‌در جلسه کمیسیون تخلفات، جریمه دو میلیاردی را در پروانه‌های اپراتورها اعمال و به آن‌ها ابلاغ کردیم. به گفته فلاح جریمه نقدی قدم اول برای برخورد با تخلف صورت گرفته است و در صورت استمرار این مساله، قطعاً روال‌های دیگری در نظر گرفته می‌شود. از جمله برخوردهایی که ممکن است با اپراتور متخلف صورت پذیرد بحث تعلیق، کاهش مدت اعتبار پروانه است.

نکته جالب درباره ایرانسل پایان اعتبار مجوز فعالیت این اپراتور در ششم آذرماه سال جاری است. در واقع اگر آن‌طور که فلاح‌جوشقانی اعلام کرده، ایرانسل دست از تخلفاتی نظیر احتکار خدمات یا گرانفروشی برندارد، باید منتظر جریمه و تنبیه سختی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی همزمان با اتمام زمان اعتبار پروانه‌ این اپراتور باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا