اختصاص۳۲هزار میلیاردریال برای توانمندسازی افراد در نهادهای حمایتی

اخبار بازار – به گزارش اخبار بازار ایران به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه بانک مهر ایران، توانمندسازی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و کمک به اشتغال‌زایی و استقلال مالی آن‌ها می‌تواند نقش مهمی در اقتصاد کشور و همچنین شکوفا شدن استعدادها و توانایی‌های این گروه داشته باشد.
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز اقدامات خود را در این حوزه در راستای توانمندسازی و اشتغال‌زایی محرومان و نیازمندان تنظیم کرده است. بانک مهر ایران با نهادهای مختلف تفاهم‌نامه‌هایی را دارد و در چارچوب این تفاهم‌نامه‌ها تسهیلات قرض‌الحسنه‌ای را به اقشار مختلف پرداخت می‌کند که رویکرد اصلی این تسهیلات نیز اشتغال‌زایی و حمایت از کالای ایرانی است.
تا کنون مجموعاً حدود ۲۸۸هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات به مددجویان کمیته امداد پرداخت شده که مبلغ آن بیش از ۲۰هزار میلیارد ریال بوده است. همچنین، حدود ۶۸هزار و ۳۰۰ فقره تسهیلات نیز به افراد تحت پوشش بنیاد برکت، وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، پرداخت شده که مبلغی بیش از ۱۰هزار میلیارد ریال در این چارچوب به متقاضیان تخصیص داده است.
افزون بر این، بانک مهر ایران تفاهم‌نامه‌ای نیز با سازمان بهزیستی دارد که تا کنون بیش از ۱۰ ‌هزار فقره تسهیلات در چارچوب آن به مددخواهان پرداخت شده که ارزش آن نیز بیش از ۱۴۰۰ میلیارد ریال بوده است.
علاوه بر این‌ها، بانک مهر ایران تفاهم‌نامه‌ای نیز با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دارد. هدف از تسهیلاتی که در چارچوب این تفاهم‌نامه پرداخت می‌شود بهسازی و مقام‌سازی خانه‌های روستایی است که تا کنون بیش از ۱۴هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات با ارزشی بیش از ۹۲۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.
فعالیت‌های بانک مهر ایران در این حوزه ادامه دارد و در تیر ماه تفاهم‌نامه دیگری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به امضا رساند که در چارچوب آن به متقاضیانی که از طرف بنیاد مسکن معرفی شوند، تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می‌شود. همچنین همکاری با نهادهای دیگری که پیش از این نام برده شد، با قوت ادامه دارد.
پرداخت این تسهیلات باعث نشده بانک مهر ایران از ایفای نقش خود در حوزه مسئولیت اجتماعی غافل شود. این بانک اخیراً ۵۰۰هزار خانه روستایی را در سطح سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و ایلام تحت پوشش بیمه حوادث درآورد که شامل تمام خانه‌های روستایی این سه استان می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا