بازار بین‌الملل

نقره درخشش را از طلا ربود

اخبار بازار – نقره مانند طلا در شرایط بحرانی بازار یک دارایی امن به شمار می رود اما این فلز مصارف صنعتی در محصولاتی نظیر پنلهای خورشیدی و دستگاههای الکترونیکی دارد. این به معنای آن است که نقره هر دو گروه سرمایه گذارانی که نگران افزایش شیوع ویروس کرونا هستند و کسانی که به شاخصهای اقتصادی مثبت جلب شده و به احیای اقتصاد چین، تدابیر محرک مالی سران اتحادیه اروپا و تولید واکسن کووید ۱۹ خوش بین هستند را به خود جذب کرده است.

هر اونس نقره برای تحویل در سپتامبر در معاملات روز سه شنبه بازار آمریکا با یک دلار و ۳۷ سنت معادل ۶.۸ درصد افزایش، در ۲۱ دلار و ۵۵ سنت بسته شد که طبق آمار بازار داوجونز، بالاترین قیمت از مارس سال ۲۰۱۴ بود. رشد بهای نقره در ماه میلادی جاری از رشد قیمت طلا جلوتر زده است و ذخایر صندوقهای ETF که تحت پشتوانه نقره قرار دارند، برای دوازهمین هفته متوالی افزایش داشته است.

به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت اکسی کورپ، نقره اکنون پیشتاز است و همان مسیری را طی می کند که در دوران بحران مالی جهانی می پیمود. در آن زمان قیمت این فلز ارزشمند در بدترین مقطع بحران مالی سقوط کرد اما تا سال ۲۰۱۱ به رکورد جدید نزدیک به ۵۰ دلار صعود کرد.

اونس نقره دوشنبه هفته جاری برای نخستین بار از مرز ۲۰ دلار عبور کرد و سایر فلزات ارزشمند هم تحت تاثیر ضعف ارزش دلار، روند صعودی پیدا کرده اند. هر اونس طلا در معاملات روز سه شنبه بازار آمریکا ۲۶ دلار و ۵۰ سنت معادل ۱.۵ درصد صعود کرد و در ۱۸۴۳ دلار و ۹۰ سنت بسته شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، حتی پس از رشد چشمگیر اخیر، بسیاری از بانکها و معامله گران پیش بینی می کنند که قیمت نقره به روند صعودی ادامه می دهد زیرا سرمایه گذاران همچنان متقاضی خرید این فلز هستند. بانک سیتی گروپ هفته جاری پیش بینی کرد که قیمت هر اونس نقره در شش تا ۱۲ ماه آینده به ۲۵ دلار صعود می کند و تحت سناریوی خوش بینانه این بانک، احتمال صعود قیمت آن تا مرز ۳۰ دلار وجود دارد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا