تامین مالی؛ کلید دروازه رشد اقتصادی

اخبار بازار – محمدعلی دهقان دهنوی توسعه اقتصاد هوشمند و بهبود فضای کسب و کار را از راهبردهای اصلی وزارت اقتصاد دانست. وی در ادامه اظهار داشت: براساس مطالعه‌ای که در وزارت اقتصاد انجام شده است، مهمترین عامل ضعف رشد اقتصادی کشور عدم تامین مالی به موقع در محل بوده و در صورت رفع تنگناهای اعتباری، افزایش قابل توجهی را در نرخ رشد اقتصادی شاهد خواهیم بود.
ایشان با اشاره به مشکلاتی همچون نبود اعتبار کافی، عدم وجود وثیقه لازم و هزینه‌های مازادی که در پیگیری فرایندهای اخذ تسهیلات برای متقاضیان ایجاد می شود، گفت: در بانک ملی ایران زیرساختهای مناسبی فراهم شده است که در رفع موارد اشاره شده کارگشا خواهد بود. تولید و توزیع سفته به صورت دیجیتالی، ارزیابی اعتباری دیجیتالی و پرداخت تسهیلات به صورت الکترونیک از جمله این زیر ساختها و خدمات است که در اختیار ملت ایران قرار می‌گیرد.
معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه برات و سفته الکترونیک امروز متولد خواهد شد، اعلام کرد: در مرحله اول در بحث تسهیلات کرونایی از سفته الکترونیک بهره خواهیم برد و در مرحله بعد اعطای الکترونیک تسهیلات به همه متقاضیان تسری خواهد یافت.
آقای دهقان ادامه داد: با زیرساختهایی که در بانک ملی طراحی و پیاده سازی شده است؛ خدمات ارزیابی اعتباری و اعطای تسهیلات به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد که خدمات را می توان گامی بزرگ در تحول شیوه های تامین مالی دانست. وی گفت: امیدواریم با ادامه این روند روزی بتوانیم اعلام کنیم که تغییر روش تامین مالی محرک رشد اقتصادی کشور شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا