بازار انرژی

کاهش قیمت نفت در راه است

اخبار بازار – نادر مرادی با اشاره به وضعیت بازار نفت اظهار کرد: قیمت نفت مانند هر کالای دیگری تابع میزان عرضه و تقاضا است، کاهش قیمت نفت طی ماه‌های گذشته به افت تقاضا از سوی خریداران باز می‌گردد.

این کارشناس حوزه انرژی بیان کرد: کاهش قیمت نفت بسیاری از کشور‌های تولیدکننده نفت را با کاهش درآمد مواجه کرده و برخی از تولید کنندگان را از بازار حذف کرده است.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان نفت غیرمتعارف مانند شیل در شرایط فعلی امکان فعالیت ندارند و بنا به آمار‌های ارائه شده میزان سرمایه گذاری برای توسعه میادین نفتی در آمریکا کاهش داشته است.

مرادی بیان کرد: سرمایه گذاری برای توسعه میادین نفتی با هزینه برداشت نفت متفاوت است، برداشت‌های نفت امروز در آمریکا به سرمایه گذاری‌های سال گذشته مربوط می‌شود، ادامه وضع بازار و نفت ۴۰ دلاری میزان سرمایه گذاری آمریکا را کاهش خواهد داد.

این کارشناس حوزه انرژی بیان کرد: کاهش قیمت نفت تاثیر بیشتری بر اقتصاد آمریکا داشته و ادامه وضع موجود باعث افزایش بیکاری در صنعت نفت آمریکا می‌شود.

وی ادامه داد: میانجیگری آمریکا در جنگ نفتی میان روسیه و عربستان در راستای حفاظت از منافع آمریکا بوده و با این اقدام به دنبال حفظ این کشور در بازار‌های نفتی است.

مرادی عنوان کرد: گزارش‌هایی در خصوص افزایش تولید نفت از سوی برخی از کشور‌ها مانند عربستان و روسیه به گوش می‌رسد این اقدامات می‌تواند بازار نفت را با تلاطم بیشتری مواجه کند.

این کارشناس حوزه انرژی بیان کرد: افزایش تولید نفت می‌تواند شرایط را برای ادامه توافق کاهش تولید سخت کند و قیمت‌ها را کاهش دهد.

وی تصریح کرد: دورنمای بازار نفتی حکایت از ثبات قیمت بین ۴۰ تا ۵۰ دلار تا پایان سال میلادی دارد این وضعیت در صورتی محقق خواهد شد که کشور‌های تولید کننده نفت توافق کاهش تولید را تا پایان سال ادامه دهند.

 منبع: میزان 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا