کاهش ارزبری ۵ میلیون یورویی در تولید خودرو تا تیرماه

اخبار بازار – به گزارش اخبار بازار ایران به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، “فرشاد مقیمی” افزود: در سال گذشته با اقدامات متعددی که در راستای داخلی سازی قطعات انجام شد، در مجموع ۵۹ قطعه توسط ۳۵ سازنده داخلی سازی شد که این اقدام ۷۴ میلیون یورو کاهش ارزبری در تیراژ یک سال تولید را به دنبال داشت.وی ادامه داد: از مجموع ۷۴ میلیون یورو کاهش ارزبری، مبلغ ۴۹ میلیون یوروی آن از محل داخلی سازی قطعات میزهای یک تا چهار داخلی سازی و ۲۵ میلیون یوروی آن از محل داخلی سازی قطعات و مواد خارج از میزها بوده است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو خاطرنشان کرد: در این بین، پروژه های بهینه سازی طراحی که طی آن تعداد هشت قطعه توسط ۹ سازنده بهینه سازی شده، مبلغ ۵۸ میلیون یورو کاهش ارزبری در تیراژ یک سال تولید به ارمغان آورد و علاوه بر آن حدود ۸۱۲ میلیارد تومان کاهش قیمت ریالی شامل پروژه های بهینه سازی طراحی محقق شد.
مقیمی گفت: همچنین ۱۲ پروژه که توسط هشت سازنده در دست انجام و در آستانه تحقق کامل است، بیش از ۹.۵ میلیون یورو کاهش ارزبری در تیراژ یک سال تولید را به ارمغان خواهد آورد.
وی بیان کرد: ایران خودرو در نظر دارد تا انتهای امسال از طریق خودکفایی قطعات خرید خارجی ساپکو (مستقیم)، خودکفایی قطعات خرید خارجی سازندگان و نیز خودکفایی مواد اولیه با منشا خارجی، در مجموع ۱۵۳ میلیون یورو و در سال ۱۴۰۰ حدود ۹۳ میلیون یورو کاهش ارزبری را محقق کند که در مجموع ۱۵۲ قطعه – پروژه با کاهش ارزبری ۲۴۶ میلیون یورو خواهد بود.
مدیر عامل ایران خودرو اظهار داشت: این گروه امسال برای تحقق ۲۲ پروژه ساخت داخل که کاهش ارزبری ۱۷۰ میلیون یورویی را به دنبال خواهد داشت، نیازمند سرمایه گذاری ۶۴ میلیون یورویی (معادل ۳۴۱ میلیارد تومان) است.
مقیمی گفت: تاکنون نیز برای تامین این حجم از سرمایه، با بانک های تجارت و ملت مذاکراتی در راستای تامین مالی این پروژه ها انجام شده و در این مذاکرات، یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اخذ تسهیلات و عقد تفاهم‌نامه با بانک تجارت انجام شده و طرح‌ریزی اخذ تسهیلات یک هزار میلیارد تومانی و عقد تفاهم‌نامه با بانک ملت، در دست اقدام است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا