بازار تهران

دریافت بیش از ۵ هزار شکایت مردمی در خصوص تخلفات صنفی و غیر صنفی

اخبار بازار – بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت صمت، عباس تابش در سه ماهه امسال بیش از ۵ هزار فقره شکایت مردمی راجع به تخلفات صنفی و غیر صنفی از طریق سامانه ۱۲۴ استان‌ها دریافت شده است که از این تعداد ۴ هزار و ۳۴۸ مورد شکایت مورد رسیدگی قرار گرفته است و مابقی تحت بررسی کارشناسی از سوی مراجع ذیربط است.
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص عملکرد و نحوه کارکرد و فعالیت سامانه ۱۲۴ در سه ماهه اول سال جاری و نیز دو هفته پایانی ۱۶ تیر تا دوم مرداد ماه سال جاری اظهار کرد: براساس آمار تعداد شکایات ثبت شده در سه ماهه اول سال جاری حاکی از آن است که استان تهران با ۱۷۰۷ فقره، از بیشترین میزان دریافت شکایت مردمی در خصوص تخلفات صنفی و غیرصنفی از طریق تلفن ۱۲۴ برخوردار بوده که تاکنون به ۱۴۴۷ مورد شکایت در این استان رسیدگی شده است.

وی ادامه داد: همچنین استان ایلام با ۲۰ مورد، کمترین تعداد گزارش و شکایات مردمی ثبت شده را طی این مدت، داشته است، که از این تعداد، به ۱۲ مورد آن رسیدگی شده است.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اضافه کرد: سامانه ۱۲۴ شامل کالا‌ها و خدمات ضروری و پرمصرف مردم می‌باشد و از تاریخ دوم مرداد ماه ۹۸ به صورت رسمی ثبت قیمت به صورت روزانه در این سامانه آغاز شده است.

تابش ادامه داد: سامانه چهار بخش مهم شامل بخش ثبت قیمت حدود ۱۳۰ قلم کالا توسط کاربران استان‌ها به صورت روزانه، بخش نمایش عمومی قیمت کالا‌ها و خدمات پرمصرف برای عموم مردم، بخش ثبت شکایات مردمی و رسیدگی به شکایات و بخش ثبت قیمت‌های خوداظهاری بنگاه‌های تولیدی است.

ثبت قیمت حدود ۱۳۰ قلم کالا توسط کاربران استان‌ها به صورت روزانه

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: به صورت روزانه قیمت حدود ۱۳۰ قلم کالا توسط ۳۱ استان و جنوب کرمان از سطح بازار مراکز استان‌ها جمع آوری و در این بخش از سامانه ثبت می‌شود؛ و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به صورت مستمر و روزانه گزارش مقایسه‌ای قیمت را با استفاده از این اطلاعات تهیه و برای دستگاه‌ها و مراجع مختلف ارسال می‌نماید.

تابش با اعلام اینکه در این سامانه ۶ گروه کالا و بیش از ۱۶۰ قلم کالا است، افزود: طبق داده‌های آماری موجود، لوازم خانگی شامل تلویزیون، فریزر، یخچال، ماشین لباسشویی، اجاق گاز، لاستیک پرایدی و شکر سفید فله پربازدیدترین کالا‌ها در سه ماهه اول سال جاری بوده اند.

وی اضافه کرد: این در حالیست که، مطالعه آماری کالا‌های ثبت شده در سامانه ۱۲۴ طی بازه زمانی ۱۶ تا ۳۱ تیرماه سال جاری نشانگر آنست که به ترتیب محصولاتی از قبیل تلویزیون، لاستیک پرایدی، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و در نهایت شکر از کالا‌های اساسی بیشترین تعداد بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بیان کرد: با توجه به آمار و گزارشات ارائه شده، طی مدت سه ماهه اول سال ۱۳۹۹، بیشترین شکایت‌هایی که از مردم از طریق سامانه ۱۲۴ دریافت شده است، مربوط به گوشت مرغ تازه، شکر، برنج هندی، نان، ماسک سه لایه کشدار و بعد از آن تخم مرغ، لاستیک و دستکش لاتکس پرشکایت‌ترین کالا‌های مورد نیاز مردم هستند.

تابش گفت: این در حالیست که مطابق این این آمار، طی تاریخ ۱۶ تیر تا ۳۱ تیرماه سال جاری، بیشترین شکایات واصله در حوزه کالایی ماسک سه لایه صنعتی، گوشت مرغ تازه، تخم مرغ، برنج هندی، شکر سفید فله و بعد از آن یخچال فریزر، نان سنگک، سیمان خاکستری و شیر کم چرب قرار گرفته است.

 منبع: میزان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا