بازار بین‌الملل

صنعت نفت آمریکا رو به ورشکستگی می رود؟

اخبار بازار – به گزارش رویترز، از آخرین تلفات بخش انرژی آمریکا در ماه های اخیر به علت شیوع کرونا که قیمت نفت را به سطوح ناپایداری رساند، شرکت تولید نفت و گاز «شاپارال انرژی» در اوکلاهما اعلام ورشکستگی کرد.

بر اساس پرونده ورشکستگی این شرکت در دادگاه ویژه ورشکستگی آمریکا، این شرکت هم دارایی و هم بدهی های های خود را در محدوده 500 میلیون تا یک میلیارد دلار فهرست کرده است.

13990527000802 Test NewPhotoFree

این دومین باری است که این شرکت اعلام ورشکستگی می کند. نخستین بار در زمان سقوط قیمت نفت در سال 16-2014 بود و این شرکت از این وضعیت در مارس 2017 خارج شد.

این شرکت در ماه می در بحبوحه نگرانی ها در مورد سقوط تاریخی قیمت کالاهای اساسی، نسبت به تواناییش در ادامه برای فعالیت هشدار داد و اعلام کرد مشاوران حقوقی و مالی استخدام کرده است.

در ماه های اخیر، شرکت بزرگ گاز شیل «چساپیک انرژی» که با بدهی های بسیاری دارد و شرکت «وایتینگ پترولیوم» در برابر یکی از بدترین بحران های صنعت که با آن روبرو شدند، از پای درآمدند. شرکت نیز «کالیفرنیا ریسورز» اعلام ورشکستگی کرد.

13990527000808 Test NewPhotoFree

کاهش فعالیت های اقتصادی به علت شیوع کرونا و جنگ نفتی میان روسیه و عربستان به قیمت نفت به شده خسارت زد، بطوریکه قیمت نفت خام آمریکا برای نخستین بار در تاریخ در ماه آوریل به محدوده منفی وارد شد.

شعبه شاپارال در اوکلاهما حدود 421 میلیون دلار بدهی معوق تا پایان سال 2019 داشت.

به گزارش فارس، باب واتسون، مدیر ارشد شرکت نفت آبراکاس  که در حوزه نفت شیل فعال است، چند هفته پیش هشدار داده بود که در سه ماهه دوم باید انتظار شرایط غیر معمول را داشتیم.

رویترز در گزارشی حدود 20 روز پیش نوشته بود، انتظار می رود، بیشتر شرکت های بزرگ تولیدکننده نفت شیل آمریکا، در روز های آتی خسارات سه ماهه دوم خود را منتشر کنند. شرکت هایی نظیر شرکت «پوینیر نچرال ریسورسز»، «ایی او جی ریسورسز»، «پارسلی انرژی» و «کانتیننتال ریسورسز».

قیمت پایین نفت سبب شد تا شرکت های تولید نفت شیل به منظور جلوگیری از خسارات بیشتر، در ماه آوریل و می حدود 2 میلیون از تولید خود را کاهش دهند.

 شرکت های شیل احتمالا در آغاز سه ماهه کنونی 300 میلیارد دلار از دارایی های خود را از دست داده باشند که این امر سبب خواهد شد تا برخی از عهده تعهدات وامی خود برنیایند و ورشکستگی های جدید رقم بخورد.

بر اساس گزارش حقوقی شرکت «هاینس اند بون» که سه شنبه گذشته منتشر شد، بیش از 50 شرکت نفت و گاز از زمان سقوط قیمت نفت در ماه مارس اعلام ورشکستگی کردند که بیشترین تعداد برای شرکت های اکتشاف و تولید به تعداد 29 شرکت بوده است. بدهی این شرکت ها به 49.69 میلیارد دلار رسید نزدیک به دو برابر کل بدهی تمام شرکت های ورشکست شده در سال گذشته است.

این شرکت ها سعی کردند با اخراج کارگران، کم کردن حقوق کارمندان اجرایی و کاهش فعالیت های حفاری، هزینه های خود را کاهش دهند اما در سه ماهه دوم با خسارت زیادی مواجه شدند.

به نوشته حقوق دانان، «این رکود نه تنها بر شرکت های تازه متولد شده اخیر تاثیر گذاشته که گزارش ماه جولای نشان می دهد دو شرکت از بزرگ ترین و با ثبات ترین شرکت های این بخش اعلام ورشکستگی کرده اند.»

ماه گذشته، شرکت های نفت و گاز «کالیفرنیا ریسورز» و «دنبری ریسورز» اعلام ورشکستگی کردند و بدهی آنها در مجموع به 7.7 میلیارد دلار رسید.

شرکت بزرگ گاز شیل «چساپیک انرژی» نیز در ماه ژوئن اعلام ورشکستگی کرد و بدهی 9.17 میلیارد دلاری روی دستش ماند.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا