در سفر به استانبول از کدام مناطق دیدن کنیم؟

استانبول دارای سواحلی زیبا و آبهایی زلال و فیروزه ای است که آرامش و امنیت حاکم بر این شهر شمار زیادی از گردشگران را به سوی خود کشانده و آن ها را مجذوب نموده و به مسافران همیشگی اش تبدیل کرده است.

در ادامه برخی از جاذبه های دیدنی استانبول را به شما معرفی خواهیم نمود، پس با ما همراه باشید:

شهر استانبول است در واقع یک جزیره زیباست که در امتداد دریای اژه قرار گرفته است. استانبول از جنوب با شبه جزیره دیلک و از سمت شمال با پاموجاک و سلجوق همسایه است و همچنین یکی از نزدیک ترین شهرهای ترکیه به جزایر یونان است و همین فاصله کوتاه سبب شده که بسیاری از گردشگران اروپایی این مکان را برای گذران تعطیلات خود انتخاب کنند. استانبول دارای جمعیتی بالع بر یکصد هزار نفر است که جمعیت ساکن در آن در فصول گرم سال دو برابر خواهد شد.

تور استانبول سفر باتو دارای آب و هوایی معتدل است و تابستان های گرم آن این شهر را به مکان مورد علاقه گردشگران اروپایی تبدیل نموده و اغلب به دنبال شنا در آبهای گرم و زلال و آفتاب گرفتن بر روی شن های طلائی راهی این منطقه می شوند. این شهر دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی است و هتل ها لوکس و مدرن آن خدمات بی نظیری را به مسافران ارائه می دهند تا جائیکه اغلب آنها ترجیح می دهند تمام روز را در هتل محل اقامت خود سپری کنند.

همانطور که در ابتدا گفتیم جزیره استانبول به کشور یونان نزدیک است و جزیره یونانی ساموس در فاصله کمی از آن قرار دارد. در فصول گرم بهار و تابستان، جشن ها و فستیوال های متنوعی در ساموس برگزار می شود، و اغلب گردشگران با کرایه کردن قایق های موتوری خود را به این مکان رسانده و از برنامه های مفرح و پر هیجان آن لذت می برند همچنین استانبول به شهرهای بودروم، ماماریس نیز بسیار نزدیک است. و همین امر از دیگر دلایل شهرت آن است.

شهر کیش در امتداد دریای مدیترانه قرار دارد و با داشتن امتیازات فراوان همچون طبیعتی شگفت انگیز، آب وهوایی مطبوع، سواحلی زیبا و امکانات رفاهی فراوان و … مورد توجه گردشگران بیشماری قرار گرفته است. سواحل کیش دارای طبیعتی زیبا و بکر است و برخی به شهرت جهانی رسیده اند. در ادامه این مطلب برخی از جاذبه های این شهر ساحلی را به شما معرفی خواهیم نمود.

خلیج گوکووا در فاصله سی کیلومتری از شمال شهر کیش قرار دارد و با طبیعتی خیره کننده و آرامشی منحصر بفرد میزبان گردشگران فراوانی است. این خلیج توسط تپه‌های سرسبز و پوشیده از درختان کاج احاطه شده و چشم‌انداز باشکوه آن برای همیشه در ذهن باقی می ماند. در این منطقه هتل ها و اقامتگاههای متنوعی وجود دارد که با امکانات بی نظیر خود از گردشگران استقبال می کنند.

برخی گردشگران مایل اند در امتداد خط ساحلی گوکووا، تفریحات آبی پر هیجان را امتحان کنند که مشهورترین آنها، موج‌سواری با کایت است. و برخی مایل اند با قایق سواری، بر روی آبهای مدیترانه چرخی بزنند و از مناظر پیش رو لذت ببرند.

حالا که تا اینجا آمده اید بهتر است به روستای آکیاکا سر بزنید و از طبیعت زیبا و بازارهای محلی آن دیدن کنید. در حاشیه‌ی رودخانه، کافه و رستوران‌های فراوانی وجود دارد که میتوانید برای ساعت ها در آنجا نشسته و از مناظر پیش رو و طمع خوب غذاهای محلی لذت ببرید.

شهر بدروم یکی دیگر از شهرهای ساحلی و پرطرفدار در کشور ترکیه است که در دهه های اخیر مورد استقبال گردشگران قرار گرفته و سواحل زیبا و آبهای فیروزه اش به خصوص در ماههای گرم سال مملو از مسافر است. این شهر دارای امتیازات فراوانی است که مهم ترین آنها طبیعت بکر و زیبا، امکانات رفاهی و تفریحی متنوع، آرامش و امنیت، سواحل شگفت انگیز و … است. در ادامه یکی از معروف ترین سواحل این شهر را در تور کیش به شما معرفی می کنیم:

ساحل زیبای ایلگین کاو در روستای مازی واقع شده و یکی از مشهورترین سواحل شهر بدروم است. آرامش موجود در این منطقه مثال زدنی است و رستوران ها و کافه های متنوع آن محلی برای خوشگذرانی و لذت بردن از یک روز گرم تابستانی است. با اینکه دسترسی به این ساحل آسان است اما برای بسیاری از گردشگران ناشناخته است و نسبت به دیگر سواحل شهر آرامتر و خلوت تر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا