بازار مسکن

تحویل باقی‌مانده واحدهای مسکن مهر تا پایان سال

اخبار بازار – محمدجعفر کبیری، در مورد اینکه برای جلوگیری از فساد در شرکت‌های تعاونی مسکن چه کارهایی انجام دا‌دید، گفت: تعاونی‌های مسکن جدید در ذیل سامانه جامع و هوشمند تعاونی‌ها قرار می‌گیرند و همه اعضای شرکت تعاونی می‌توانند بر هیأت عامل و مدیرعامل نظارت کنند و مدیر عامل هیچ کاری نمی‌کند، مگر اینکه همه اعضا آن را ببینند. بنابراین زمینه فساد و همچنین امضاهای طلایی در شرکت‌های تعاونی مسکن از بین رفته است. چون همه امضاها را خدمات دهنده و خدمات گیرنده و اعضای تعاونی می‌بینند و زمینه فساد وجود ندارد.

وی گفت:‌از طرفی گزارش‌های بازرسی شرکت تعاونی ارائه می‌شود که اعضای شرکت تعاونی می‌توانند آن را ببینند و در سامانه‌ای مانند سامانه کدال مربوط به بخش تعاونی که همان سامانه جامع اطلاعات تعاونی‌هاست، منتشر می‌شود.

13990618000480 Test NewPhotoFree

معاون امور تعاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی  در مورد اینکه تاکنون چند شرکت تعاونی اطلاعات خود را در سامانه جامع تعاون قرار داده‌اند، گفت: قرار است همه شرکت‌های تعاونی اطلاعات موجود خود را در سامانه جامع تعاون بارگذاری کنند.

کبیری در مورد اینکه چه تعداد طرح تعاونی در هفته تعاون به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: 37 هزار طرح تعاونی با سرمایه‌گذاری بیش از 3 هزار میلیارد تومان در هفته تعاون به بهره‌برداری می‌رسد که اطلاعات جامع آن به مردم ارائه می‌شود.

وی همچنین در مورد اینکه چه تعداد از شرکت‌های تعاونی مسکن مهر مشکل دار بودند، گفت: از 74 هزار شرکت تعاونی مسکن مهر که دارای مشکل بودند، مشکل تعدادی از آنها حل شده و این رقم به 14 هزار شرکت تعاونی کاهش یافته و همچنین 740 هزار شرکت تعاونی در کشور تجمیع شده و مشکلات آنها رفع شده است و مجموع واحدهای مسکن مهر که در قالب تعاونی انجام می‌شود 840 هزار واحد مسکونی مربوط به مسکن مهر است که در دولت احمدی‌نژاد فقط 14درصد از این واحدها به بهره‌برداری رسیده بود و اکنون به 91 درصد رسیده است و تا پایان سال جاری 9 درصد باقیمانده مسکن مهر در قالب تعاونی‌ها به مردم ارائه می‌شود.

معاون امور تعاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: خط اعتباری با نرخ ترجیحی برای شرکت‌های تعاونی دانش بنیان بر اساس تفاهم نامه‌ای که با صندوق کارآفرینی امید بسته شده تا سقف 200 میلیارد تومان برای شرکت‌‌های تعاونی زنان و توان یابان وگروه‌های هدف تا سقف هر شرکت تعاونی یک میلیارد تومان پرداخت می‌شود.

کبیری گفت:‌برای شرکت‌های تعاونی مسکن که 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، اما به خاطر افزایش قیمت مصالح و قیمت دلار نمی‌توانند پروژه‌های خود را به بهره‌برداری برسانند، قرار شد این شرکتهای تعاونی با اداره کل تعاون تماس بگیرند و از خط اعتباری که از طریق بانک توسعه تعاون در نظر گرفته شده استفاده کنند. 

همچنین برای شرکت‌های تعاونی عمران شهری با 200 میلیارد تومان اعتبار شروع می‌کنیم و اگر این رقم تمام شود، اما پروژه به بهره‌برداری نرسد، باز هم خط اعتباری در نظر می‌گیریم و برای اتمام پروژه‌های تعاونی مسکن کمیته ویژه‌ای تشکیل شده است.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا