اخبار برگزیدهبازار ارز و سکه

گذر قیمت سکه از مرز ۱۲ میلیون تومان

اخبار بازار – امروز (۲۲ شهریور) بازار طلا تحت تاثیر افزایش قیمت ارز در بازار غیررسمی و افزایش موج تقاضای برای خرید سکه و طلای آبشده، شاهد رکورد شکنی مجدد قیمت‌ها بود.

بر این اساس سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به گذر از مرز ۱۲ میلیون تومان به بهای ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز مشابه روز گذشته به ارزش ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان فروخته شد.

همچنین نیم سکه به بهای ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه به قیمت سه میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و هر قطعه سکه یک گرمی نیز به ارزش یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد.

علاوه بر این در بازار طلا نیز امروز یک گرم طلای خام ۱۸عیار به ارزش یک میلیون و ۱۶۷ هزار تومان فروخته شد و هر مثقال طلا نیز ارزش پنج میلیون و ۵۶ هزار تومان داشت.

بهای انس جهانی نیز بدون تغییر قابل توجه نسبت به روز گذشته به بهای یک هزار و ۹۴۱ دلار معامله شد.

امروز «ابراهیم محمدولی»، رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در گفت و گو با ایرنا این افزایش قیمت را امری مشکوک توصیف کرد و اظهار داشت: روز گذشته (جمعه) تمام بخش‌های صنعت طلا و جواهر در سراسر کشور تعطیل بوده است. مگر در ساعات ابتدایی امروز (شنبه) چه اتفاقی در بازار می تواند رخ داده باشد که با این نوسان و افزایش شدید قیمت در مورد سکه و طلای آبشده مواجه هستیم؟

وی افزود: به اعتقاد ما این فضای مشکوک از سوی اتاق‌های معاملاتی در فضای مجازی کنترل می‌شود. اتاق‌هایی که برای ما دقیقا مشخص نیست گردانندگان آن‌ها چه کسانی هستند، فقط می‌دانیم بسیاری از گردانندگان آن‌ها در صنعت طلا حضور نداشته و برخی در کشورهای اطراف مانند ترکیه و امارات ساکن هستند.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اشاره به استفاده غیرقانونی برخی از این کانال های‌مجازی از آرم و نشان اتحادیه طلا و جواهر، توضیح داد: ما سوءاستفاده از آرم اتحادیه را طی نامه‌نگاری‌هایی به مراجع مربوطه اعلام کرده‌ایم که در حال پیگیری است. اما به نظر می‌رسد باید دستگاه‌هایی که از لحاظ فنی صلاحیت ردیابی در فضای مجازی را دارند، وقت و همت بیشتری بگذارند تا گردانندگان این اتاق‌های مجازی شناسایی شوند. در این راه ما هم اطلاعات خودمان را در اختیار مراجع مربوطه می‌گذاریم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا