قیمت ۱۲۰ میلیونی پراید توهین به ملت است

اخبار بازار – بنا به اعلام خانه ملت، فاطمه مقصودی در نشست علنی امروز یکشنبه، ۲۳ شهریور مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خطاب به نمایندگان، گفت: اگر به تبعیض، ضعف مدیریت، رانت‌خواری و دیگر مولفه‌ها که به اثبات آن نیازی نیست اذعان دارید و اگر چنین است که هست پس چرا این ضعف‌ها را روی میز جستجو نمی‌گذارید و برای حل آن‌ها اقدامی نمی‌کنید؟

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آیا توجه ما به حاشیه‌های شخصی و خودنمایی‌ها و هیجان زدگی‌ها در صحبت‌ها و نطق‌های بعضا نمایشی مانع کار نیست؟ و آیا این موضوع نیست که نمی‌گذارد ما از تفکر هیجانی به یک مبانی عمیق عملی بیندیشیم و هر چه داریم در طبق اخلاص برای رهایی مردم از این ورطه هولناک اقتصادی، فرهنگی و اخلاقی که مسئولان اجرایی پدید آورنده آن بوده کاری کنیم؛ آیا به فکر فرو رفته‌ایم؟

وی افزود: این مجلس آخرین سرمایه‌های نظام را برای متقاعد کردن مردمی که از هر طرف زیان دیدند به میدان آورده است؛ فکر می‌کنیم که شخص دیگری می‌تواند بار ناکارآمدی ما را به دوش بکشد؟  بیش از هر زمان دیگر در رصد چشم‌های خشم و یا اگر خوشبینانه بگویم امید مردم از همه جا رانده هستیم.

مقصودی خطاب به نمایندگان یادآور شد: به عنوان نمونه صنعت خودروی ایران نزدیک به نیم قرن حمایت‌های همه جانبه به گفته اهل فن در صورت ورود یک رقیب خارجی در بازار ایران یک ماه هم نمی‌تواند دوام بیاورد؛ چقدر پای این درخت آب بریزیم و هرسش کنیم و حواسمان باشد که باد نخورد و خدای نکرده برگ هایش آزرده نشود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: کشور‌هایی همانند کره برای شکوفایی صنعت خودروی خویش به آن‌ها ۵ سال زمان دادند نه ۵۰ سال؛ شعبده بازان ناجوانمرد نهایت اجحاف در حق مردم مظلوم و ضعیف را دارند؛ کجای دنیا قیمت یک خودرو به ۲۰۰، ۳۰۰ و ۶۰۰ میلیون تومان می‌رسد؟ زمانی گفته می‌شود که ایران خودرو و سایپا کارتل اقتصادی هستند، اما به گمان من اطلاق واژه کارتل اقتصادی به این دو شرکت اجحاف در حق واژه‌ها است، زیرا کارتل به معنای اتحاد و شرکت در جهت تصاحب بازار است و در ایجاد کارتل‌ها دولت‌ها نقشی ندارند و بر بستر یک فضای رقابتی ایجاد می‌شوند، اما دولت نیم قرن است که از ورود هر گونه رقیب خودداری می‌کند.

وی ادامه داد: اقدامات اخیر این دو شرکت در این آشفته بازار اقتصادی و تنگنای معیشتی مردم مرز‌های بی انصافی را در نوردیده است؛ کجای دنیا قیمت یک خودرو درب کارخانه و بازار آزاد دو برابر می‌شود و از این طرف و آن طرف به گوش می‌رسد که برخی مسئولان اجرایی کشور می‌گویند که فلان اندیشکده آمریکایی گفته است که آنقدر به دولت و ملت ایران فشار می‌آوریم که چه بشود؟ فرض کنید که می‌خواهند فشار بیاورند شما چرا می‌گویید؟ شما چرا تکرار می‌کنید؟ شما چرا حرف دشمن خبیث و قداره‌کش را تکرار می‌کنید؟ آیا اقدام موثر ما برای مقابله با حیله و ترفند رذیلانه  دشمن که به تعبیر رهبر عزیزمان جنایت علیه بشریت بوده همین است که حرف دشمن را در تریبون‌های مختلف تکرار کنیم.

نماینده مردم بروجرد یادآور شد: وزارت صمت به عنوان دستگاه اصلی قوه مجریه در حوزه تولید و عرضه ماه‌ها است که متولی ندارد و بر اساس کدام منطق اقتصادی قیمت پراید ۱۲۰ میلیون تومان می‌شود و این توهین به ملت ایران است و امیدواریم مجلس برنامه‌ای برای مدیریت این نابسمانی داشته باشد.

 منبع: میزان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا