سکوت اتحادیه ها و اتاق اصناف به گران فروشی های نانوایان

اخبار بازار ایران؛ همت الله شکری اطاقسرا  در مورد اینکه چرا اصلا بازرسی اتاق اصناف در کشور منفعل و در برابر واحدهای صنفی متخلف  چشم  پوشی می کند در آینده خواهیم نوشت اما در خصوص قیمت نان در نانوایی ها باید گفت هرگونه چشم پوشی بازرسان صنفی اصلا پذیرفتنی نیست.

در طول یکسال گذشته سه بار قیمت نان گرانتر و حجم و وزن  نان کوچک و کوچکتر شد. مردم هم  اعتراض شان به جای نمی رسد. درب اصناف روی همان پاشنه بی توجه ای به تخلفات صنفی می چرخد و به هیچ وجه اتحادیه های صنفی و اتاق اصناف ها پاسخگو نیستند. اگر هم اعتراضی مطرح شود بازهم  خواستار گرانتر شدن قیمت نان می شوند تا درآمد شان از این که دارند چندین برابر شود.

 البته تخلفات بی شمار نانوایی ها در کاهش حجم نان ، کم فروشی ها ، گرانفروشی ها وحتی قاچاق آرد هم باید به آن اضافه کرد هرچند که در خصوص فروش آرد از سوی نانوایی ها هم حرف و حدیث زیاد است و کار به مافیا هم کشیده است .

سوال این است چرا اتحادیه ها فقط حامی گران کردن قیمت نان هستند و اصلا به اعتراض ها  توجه ای نمی کنند. آیا اتاق اصناف که مدعی رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا است می تواند رعایت بهداشت  صنفی در نانوایی ها را هم تایید کند یا اینکه مثل گران فروشی ها و کم فروشی های نانوایی ها هنوز از آنها حمایت می کند.

آنچه به جای نرسد فریاد است اما با نوشتن از گران فروشی و کم فروشی از اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی انتظار داریم که به طور جدی برخورد کنند و نگذارند هر کسی از راه می رسد یک لگد به مردم بزند و بدون اینکه تاوانش را بدهد به راهش ادامه دهد و در چنین  شرایطی دیر یا زود نوبت به همان فردی می رسد که سکوت کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا