نون در اختلافات است

اخبار بازار ایران؛ همت الله شکری اطاقسرا  برای پیشرفت در هر شراکتی باید تضارب افکار و آرا باشد تا موفقیت حاصل شود. اینکه پنج عضو هیات رئیسه با دانش و تفکری واحد کنار هم باشند اصلاً منطقی نبوده و زیبنده اقتصاد صنفی نیست پس اختلاف عقیده و روش در مدیریت صنفی و اتاق اصناف امری بسیار واضح و مبرهن است اما مشکل از زمانی شروع می‌شود که بوی همدلی و اتحاد در هیات رئیسه اتاق اصناف تهران به مشان برسد.

خیلی از روسای اتحادیه، همراهان و مشاوران به‌ظاهر دلسوز هریک از اعضای هیات رئیسه کاسبی و درآمدشان در وجود اختلافات مرگبار بین پنج نفر و به خصوص اختلاف بین علی فاضلی و ابراهیم درستی است.

علی فاضلی دارای استراتژی کلان نگری در سیستم اقتصادی و قدرت تعامل و چانه‌زنی فوق‌العاده با مسئولان رده‌بالای کشوری و در مقابل ابراهیم درستی در مدیریت اجرایی روسای اتحادیه‌ها و هدایت افکار عمومی و حتی لابی کری با استراتژی کاری جزي نگری بسیار قهار است و طبیعی است این دیدگاه‌ها با هم در اجرا با اصطکاک‌های همراه باشد. اگر اطرافیان این بگذارند اختلافات آنها کنار گذاشته و در تعامل و همدل و همراه هم با تقسیم‌کار گام بردارند موفقیت‌های بزرگی نصیب اصناف می‌شود اما مشکل اینجاست که نون و کاسبی اطرافیان در اختلاف بین این دونفر است.

از این دوگانگی‌ها در اصناف ابران و شهرستان‌ها به‌وفور یافت می‌شود و در حال حاضر که قدرت و مدیریت تمام امکانات و تجهیزات و برنامه‌ریزی در دست گروه مخالف فاضلی است چون هرگز نتوانستند علی‌رغم تلاش‌هایی که داشتند گامی هرچند کوچک در دوران قبل و بعد از کرونا بردارند با حمله گازانبری به فاضلی سعی دارند او را عصبانی کنند تا شاید در پی تصمیم‌گیری ناشی از عصبانیت تنش ایجاد کند و همین موضوع نشان می‌دهد که آتش‌بیاران معرکه اختلافات اصناف این بار استراتژی فاضلی و درستی را نشناختند و آب در هاون می‌کوبند.

عزت و سربلندی اصناف و مردم در اتحاد و همدلی است و با ایجاد تفرقه و حکومت کردند هیچ‌کسی عاقبت بخیر نشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا